فراخوان اولین جشنواره استانی «خانواده پرجمعیت، خانواده پر برکت» با هدف جلب توجه مردم به موضوع ازدیاد نسل و افزایش رشد جمعیت در یزد منتشر شد.

رئیس حوزه هنری یزد از انتشار فراخوان نخستین جشنواره استانی «خانواده پرجمعیت، خانواده پر برکت» در یزد خبر داد و هدف از برگزاری آن را ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با رویکرد افزایش رشد جمعیت در کشور عنوان کرد.
محمد صادق کوچک زاده با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر ضرورت ازدیاد نسل و افزایش رشد جمعیت کشور افزود: به همین منظور حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد جشنواره هنری با موضوع «خانواده پرجمعیت، خانواده پربرکت» را در بخش های «پوستر»، «کاریکاتور» و «عکس» بهار سال آینده در یزد برگزار می کنند.
وی با اشاره به این که متأسفانه هنوز تمايل به داشتن يک يا حد‌اكثر دو فرزند در خانواده‌ها وجود دارد، اهتمام هر چه بیشتر بخش‌های مختلف از جمله دستگاه های اجرایی و نهاد های فرهنگی هنری برای ورود جدی به این مقوله و تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و ارتقای سطح آگاهی و بینش خانواده ها نسبت به محاسن فرزنددار شدن را ضروری دانست.
رییس حوزه هنری استان استفاده از زبان گسترده و کارآمد هنرهای تجسمی برای تولید و ثبت آثار پرمحتوا جهت انتقال مفاهیم معنوی برکت در خانواده، جلب نظر و توجه هنرمندان و مردم به موضوع ازدیاد نسل و افزایش رشد جمعیت کشور، تشویق و حمایت از اهالی هنر برای تلاش در جهت تولید آثار فاخر هنری و همچنین تقویت زمینه ارتباط، تعامل و تبادل تجربه میان هنرمندان را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.
    
کوچک زاده با اشاره به لزوم تبیین اهمیت جمعیت در اقتدار ملی و عوارض کاهش جمعیت گفت: ترویج روحیه نشاط، پویایی و امید به آینده، تقویت نمای زیبای جوانی در کشور، ترویج تشکیل خانواده با تبلیغ سنت‌های صحيح اسلامی و بومی در امر ازدواج با بهره گیری از زبان هنر، تحکیم بنیان و پایداری خانواده و تربیت نسل صالح و کارآمد در عرصه های مختلف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه هر هنرمند می تواند حداکثر با سه اثر و تکنیک آزاد در هر رشته شرکت کند، ادامه داد: هر هنرمند  همزمان می‌تواند در تمام بخش ها نیز شرکت کند.
رییس حوزه هنری یزد بخش عکس را شامل عکس های آنالوگ، دیجیتال و موبایلی ( موبایل گرافی) ذکر کرد و افزود: شرکت کنندگان در بخش عکس موبایلی باید آثار خود را در بستر شبکه مجازی اینستاگرام از طریق (#جمعیت_ برکت) انتشار دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مرحله نخست باید تصویری با کیفیت 300 dpi و در قطع A4 از کلیه آثار در هر رشته ارسال شود، گفت: هنرمندان و علاقه مندان می توانند  آثار خود را به همراه مشخصات و شناسنامه اثر به پست الکترونیک:   festival.artyazd@gmail.comیا به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری یزد به نشانی: خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی ارسال کنند.
کوچک زاده آخرین مهلت ارسال آثار را 30 فروردین ماه 95 اعلام کرد و اظهار داشت: به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش جوایز نقدی اهدا و به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در جشنواره اعطا می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا