رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری کارگاه نقاشی «بچه های شهر غریب» با حضور استاد عبدالحمید قدیریان به همراه نمایشگاه نقاشی های این هنرمند کشوری در یزد خبر داد.

محمد صادق کوچک زاده گفت: «بچه های شهر غریب» عنوان کارگاه نقاشی با موضوع «فاطمه(س)؛ مهربان تر از مادر» است که با حضور استاد عبدالحمید قدیریان نقاش، گرافیست، طراح صحنه و مسئول دفتر مطالعات کاربردی هنر حوزه هنری و جمعی از نقاشان منتخب استان در یزد برگزار می شود.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی استاد قدیریان به ارائه تجربیات هنری‌ خود می پردازد و هنرمندان زیر نظر وی در مدت دو روز آثار خود را خلق می کنند.
رئیس حوزه هنری یزداظهار داشت: این کارگاه پنجشنبه و جمعه، 20 و 21 اسفند ماه در خانه هنرمندان انقلاب اسلامی استان برگزار خواهد شد.
به گفته وی در حاشیه این برنامه، نمایشگاهی از نقاشی های استاد قدیریان با عنوان «آسمان حسین» که با منظر «ما رأیتُ الا جمیلا» خلق شده اند نیز برپا می شود.
کوچک زاده ادامه داد: در این نمایشگاه 28 اثر که پیش از این در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در مسیر نجف تا کربلا، خانه هنرمندان تهران و مسجد مقدس جمکران به نمایش گذاشته شده بود، در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را خلق آثار فاخر و ارزشمند با موضوعات معنوی ـ مذهبی، مهارت افزایی و تبادل تجربه میان هنرمندان برشمرد.
کوچک زاده افزود: تلاش می کنیم نمایشگاهی از آثار تولیدی این کارگاه، فروردین 95 همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد برپا و از خالقان آثار تقدیر شود.
این کارگاه به همت حوزه هنری یزد و همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار خواهد شد.
عبدالحمید قدیریان متولد ۱۳۳۹ در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۶۰ فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه نقاشی را آغاز کرده و از سال ۱۳۶۵ در سینما مشغول به فعالیت شده است.
این هنرمند شرکت در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد.
کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در گروه مدیران هنری فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، مدیر هنری فیلم «ملک سلیمان نبی(ع)» ساخته شهریار بحرانی، فیلم «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم «مریم مقدس(س)» به کارگردانی شهریار بحرانی، طراحی صحنه فیلم «دایره سرخ» ساخته جمال شورجه و «حمله به اچ سه» ساخته شهریار بحرانی و ... از دیگر فعالیت های این هنرمند است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا