به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای، به همت انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه یزد شامگاه دوشنبه ۲۳ فروردین‌ماه جاری جشن هسته‌ای در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه برگزار شد.

مشاور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم گفت: موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای محدود کردن فضای استراتژیک ایران است.
امین علائی‌راد افزود: در دوران اصلاحات دستگاه سیاست خارجی ما از طریق مذاکرات چند جانبه به یک توافق با اروپایی‌ها رسید به نام توافق تهران و بعد از آن بروکسل و پاریس، در این چارچوب ما تعلیق غنی‌سازی را می‌پذیریم و از طرفی مانع از آن می‌شویم که پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شود.
وی گفت: ایران به عنوان یک موضوع تهدید امنیت بین‌الملل در دستور کار شورای امنیت سازمان بین‌المللی قرار گرفته و دولت اصلاحات موفق شد توانایی هسته‌ای نظام را تبدیل به قدرت چانه‌زنی در مقابل دولت‌های بزرگ کند، درواقع توانستیم زمان بگیریم و شرایط را آماده کنیم هنگامی که وارد بحث مذاکرات می‌شویم قدرت چانه‌زنی داشته باشیم نمونه این چانه‌زنی در اواخر دوره اصلاحات بود.
علائی‌راد ادامه داد : دولت مهرورز که در سال ۱۳۸۴ کار خود را آغاز کرد در واقع سیاست خارجی تهاجمی و هم‌زمان سیاست نگاه به شرق را در دستور کار خود قرار داد، سیاست نگاه به شرق در واقع بیرون از سیاست نه شرقی و نه غربی بود همان طوری که ما بر سر درگاه وزارت امور خارجه این شعار را می‌بینیم، این شعار به این معنی است که ما با همه کشورهای دنیا در مقابل منافع و احترام متقابل را رعایت می‌کنیم.
کارشناس ارشد علوم سیاسی در پایان گفت: با حمایت مقام معظم رهبری و حرکتی که دولت انجام داد برای انسجام داخلی زمینه‌ها فراهم شد که برجام به فرجام برسد و در دوران پسا برجام، رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و ما باید از دستاوردهای برجام استفاده کنیم.
لازم به ذکر است اجرای برنامه موسیقی و تریبون آزاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا