یزدفردا"یزد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تشکیل ۱۰ هسته فرهنگی جوان در تابستان امسال به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ایجاد فضا برای فعالیت آنها اظهار داشت: تلاش شده در کنار برنامه های در نظر گرفته شده، به نحوی برنامه ریزی شود که شاهد رشد معنوی این قشر مهم و آینده‌ساز کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رشد معنوی در کنار رشد علمی و تحصیلی بسیار حائز اهمیت است، افزود: برنامه های تابستانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در سراسر استان با همین رویکرد تدوین شده است.

حسینی کوهستانی از شکل گیری ۱۰ هسته فرهنگی جوان در مناطق مختلف استان یزد خبر داد و بیان کرد: بیش از ۲۲۰ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال در دوره‌های برگزار شده در این هسته‌ها شرکت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه بوستان‌های معرفت نیز به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان راه اندازی شده است، افزود: حدود ۲ هزار نفر در ۴۵ بوستان معرفت از برنامه های اوقات فراغت تدارک دیده شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: بوستان های معرفت نوجوانان ۹ تا ۱۴ ساله را زیر پوشش قرار داده و برنامه های متناسب با این گروه سنی پیش بینی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در مجموع بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ نفر در طرح اوقات فراغت این اداره کل شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد شرکت‌کننده یک هزار و ۶۷۸ نفر در کلاس‌های بوستان‌های معرفت شرکت می‌کنند.

حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه برنامه های تابستان امسال شامل برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، اردوهای درون استانی، بازدیدهای فرهنگی و علمی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری گفتمان‌های دینی و ... است، یادآور شد: این برنامه‌ها اغلب در سطح مساجد و حسینیه‌های استان برگزار می شود./مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا