مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری در یزد بیان کرد:
70 درصد کتاب‌های تقریظ دار مربوط به حوزه هنری است / در شش ماه اول سال‌‌جاری 85 شب‌ خاطره در استانها برگزار شد
مجید مصلحی گفت: حدود 70 درصد کتاب‌هایی که تقریظ دارند مربوط به حوزه هنری است و درصد بالایی از آن نیز مربوط به استانها است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری در نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی که در یزد برگزار شد گفت: امروز دفاتر ادبیات پایداری در استانها به لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارند و باید با همت و تلاش بیشتر به کار خود ادامه دهند.
مجید مصلحی با بیان اینکه حدود 70 درصد کتاب‌هایی که تقریظ دارند مربوط به حوزه هنری است و این نهاد در این عرصه پیشرو بوده افزود: درصد بالایی از این تقریظ‌ها نیز مربوط به مراکز استانی است که اتفاقی بسیار خوب و نشانگر فعالیت و تلاش استانها در این عرصه است.
وی با اشاره به برگزاری شب خاطره «جنود حق» در حاشیه این نشست در یزد بیان کرد: برگزاری شب‌های خاطره در استانها نسبت به سال‌های گذشته رشد و ارتقاء قابل ملاحظه‌ای در زمینه بهره‌گیری از سایر هنرها بویژه هنرهای تصویری و کارهای ترکیبی داشته است. این حرکت مؤثر که به همت مسئولان ادبیات پایداری اتفاق می‌افتد، نویدبخش آینده‌ای روشن و امیدوارکننده در حوزه ادبیات پایداری و شب‌های خاطره در استانها است.
مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: در شش‌ ماهه نخست سال‌جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.
مصلحی با بیان اینکه حوزه هنری به ادبیات پایداری، تاریخ شفاهی و شب خاطره توجه ویژه دارد، این موارد را مزیت‌های رقابتی برتر این نهاد دانست.
وی خاطرنشان کرد: دفاتر ادبیات پایداری باید مخزن تولید پیام برای سایر واحدها و رشته‌های هنری باشند و مسئولان دفاتر نیز نقش مؤثری در این زمینه دارند.
مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی مسئولان دفاتر پایداری بر گسترش و ارتقای آن تأکید کرد و افزود: دفاتر ادبیات پایداری می‌توانند موتور محرک و پیش‌‌برنده بخش‌های دیگر باشد.
وی در پایان از میزبانی حوزه هنری یزد و برگزاری این نشست در بافت سنتی و تاریخی این شهر جهانی قدردانی کرد.
در بخش دیگر این نشست، معاون فرهنگی اداره کل امور استانها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه استان‌های همجوار با سوژه‌های مشترک می‌توانند شب‌‌های خاطره را به صورت منطقه‌ای برگزار کنند، بر هم‌افزایی، تبادل تجربه‌ها و تعامل هرچه بیشتر بین مسئولان ادبیات پایداری تأکید کرد.
داود ضامنی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی در استانها افزود: اداره کل امور استانها با اعزام اساتید و کارشناسان از کارگاه‌های آموزشی و تولیدمحور در مراکز حمایت می‌کند.
وی همچنین بر تولید آثار باکیفیت در حوزه ادبیات پایداری و ثبت برنامه‌ها در سامانه تأکید کرد.
در ادامه برخی از مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی نیز دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادها و مشکلات واحد خود را مطرح کردند.
در این نشست معلمی معاون هنری حوزه هنری، قاسمی‌پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها، فخرزاده مشاور مدیر کل امور استانها در حوزه ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی و کوچک‌زاده رییس حوزه هنری یزد حضور داشتند.
نهمین نشست تخصصی مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری 12 تا 15 مهرماه به میزبانی حوزه هنری یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا