استاندار یزد با بیان اینکه برای بهره وری و جهت دهی به پایان نامه های دانشجویی می توان برای هر پایان نامه یک حامی معنوی تعیین کرد افزود: استانداری یزد آمادگی دارد از پایان نامه های دانشجویی ای که در راستا وظایف استانداری یزد باشند، حمایت مالی نیز انجام دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان یزد که در محل اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، با تشکر از اقدامات صورت گرفته در هفته پژوهش عنوان کرد: این اقدامات بخصوص برگزاری نمایشگاه پژوهش توانست بخش قابل توجهی از دستاوردها و ظرفیت های پژوهشی استان را به معرض نمایش در آورد.
استاندار با بیان اینکه جای پرداختن بیشتر به حوزه علوم انسانی در هفته پژوهش امسال خالی بود افزود: امیدواریم این کاستی در سال های آینده و همچنین در برنامه های پژوهشی که در طول سال برگزار می شود، برطرف شود.
طالبی با بیان اینکه زیربنای تغییر و تحول از علوم انسانی نشأت می گیرد افزود:  اگر به این حوزه نپردازیم تمامی اقدامات توسعه ای ناقص و موفقیت هایی کسب شده مقطعی خواهند بود.
وی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی نیاز به تحرک بیشتر دستگاه های دولتی داریم، افزود: دستگاه های نقش آفرین و موثر در حوزه علوم انسانی باید مشارکت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
طالبی با اشاره به لزوم نگاه بهره ورانه به پژوهش های صورت گرفته در استان  گفت: آثار بسیاری از پایان نامه‌های دانشجویی در جامعه دیده نمی شود و این در حالی است که برخی از این پایان نامه ها با هزینه های زیاد انجام می شوند.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه باید مداخله ای انجام شود تا روند مذکور تغییر کند افزود: ما حاضریم در استان یزد زمینه حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی را فراهم کنیم و این اقدام  می تواند با محوریت دانشگاه یزد فراهم شود.
طالبی با بیان اینکه باید برای هر پایان نامه دانشگاهی یک حامی معنوی تعیین شود افزود : این حامی ها می توانند از دستگاه های دولتی، اجرایی، نهادهای دولتی و غیر دولتی، شرکت بخش خصوصی و غیره انتخاب شوند تا پایان نامه های دانشجویی متناسب با نیازهای استان باشند.
استاندار با اشاره به لزوم حمایت مالی از پایان نامه های مرتبط با دستگاه های دولتی گفت: از پایان نامه های دانشجویی که در راستا وظایف استانداری یزد باشند حمایت مالی می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط کاربردی بین صنعت، دانشگاه، مبتکرین و نخبگان، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه هایی تحت عنوان نمایشگاه نیاز، موجب شناسایی نیازهای فعالین اقتصادی به پژوهشگران استان و برطرف کردند آنها از طریق دانش بومی خواهد شد.
استاندار ایجاد فضا برای استفاده از ظرفیت بومی را یکی از برکات تحریم دشمنان دانست و تصریح کرد: توجه به نیازهای داخلی عامل تحرک نخبگان و حمایت بخش خصوص عامل شکوفایی ظرفیت های بومی است.
طالبی با اشاره به لزوم توجه به حوزه آموزش و پرورش در حوزه پژوهش گفت: باید به خلاقیت و استعدادهای دانش‌آموزی جهت دهی مناسبی صورت گیرد چرا که عدم توجه به این مهم استعدادهای درونی ظرفیت‌های بومی را از بین می‌برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا