مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به سیاست دولت در خصوص آزاد سازی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت برای این کار به سامانه سهام عدالت به نشانیwww.samanese.ir مراجعه کنند.

یزدفردا :به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی با بیان اینکه برای آزادسازی سهام عدالت نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمان و یا ارگانی نیست افزود: مشمولان با وارد کردن کد ملی و درج و تائید اطلاعات فردی، نحوه آزادسازی سهام خود را به دو روش مستقیم یا غیرمستقیم  انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: در روش مستقیم، سهامدار مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت خود را بدون واسطه و با لحاظ مراتب تعیین شده توسط سازمان خصوصی سازی در دست می گیرد و خود مسئول حفظ، نگهداری و مدیریت آن است و قابلیت نقل و انتقال به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس به عهده سهامدار است.

نمازی گفت: در روش دوم سهامدار مالکیت و مدیریت سهام را به  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می سپارد و  خود حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را ندارد.

وی تاکید کرد: مشمولان سهام عدالت به مدت یک ماه فرصت دارند که نسبت به مدیریت و انتخاب هر یک از این دو گزینه اقدام کنند و به مشمولان توصیه می‌شود با بررسی و مشورت این کار را انجام دهند.

دبیر ستاد سهام عدالت استان یزد افزود: اگر سهامداری در این مدت وضعیت سهام خود را مشخص نکرد به صورت خودکار گزینه دوم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است، برایش لحاظ می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش صدور ابلاغیه مقام معظم رهبری، موافقت معظم له با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد یادآور شد و اظهار داشت: در این راستا سازمان خصوصی‌سازی با همکاری و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه، اقدام به فراهم نمودن تمهیدات و اقدامات عملی لازم برای تحقق این امر نموده است تا با توجه به موارد سه‌گانه مورد تأکید مقام معظم رهبری، شرایط بهره‌مندی هرچه سریع‌تر مردم از منافع و مدیریت سهام مذکور فراهم شود.

وی تعداد سهامداران عدالت در استان یزد را بیش از 620 هزار نفر اعلام کرد و  افزود: نکته مهمی که لازم است مورد توجه مردم قرار گیرد اینکه در حال حاضر ثبت نام جدید سهام عدالت وجود ندارد و هر پیام و تبلیغی در خصوص ثبت نام سهام عدالت نوعی کلاهبرداری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از سهامدارن خواست در فروش سهام خود عجله نکنند و تا دوماه آِینده صبر کنند تا سبد هر نفر در بورس و شرکت‌های سبد سهام عدالت مشخص شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا