مدیر ‌کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه طرح آزاد سازی سهام عدالت از 10 اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: پیشتر هشتم خرداد آخرین فرصت برای اجرای این طرح اعلام شده بود که این مهلت تا روز پنجشنبه 15 خردادماه تمدید شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی افزود: افرادی که تمایل به انتخاب روش مستقیم  برای سهامداری خود دارند باید به سایت www.samanese.ir  مراجعه کنند؛ اما سهامدارانی که در این مدت وضعیت سهام خود را مشخص نکنند یا به هر شکل تمایل به انتخاب روش مستقیم نداشته باشند لازم نیست به سامانه وارد شوند و به صورت خودکار گزینه دوم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است، برایش انتخاب و لحاظ می شود.

وی گفت: توصیه ما این است که آن دسته از مردم که با بازار بورس آشنایی کافی ندارند بهتر است روش غیرمستقیم را انتخاب و مدیریت سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار نمایند؛ اما کسانی که قصد دارند مدیریت سهام را خود در دست بگیرند با مطالعه، بررسی و مشورت این کار را انجام دهند.

نمازی تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

وی تعداد سهامداران عدالت در استان یزد را بیش از 620 هزار نفر اعلام کرد و  افزود: نکته مهمی که لازم است مورد توجه مردم قرار گیرد اینکه در حال حاضر ثبت نام جدید سهام عدالت وجود ندارد و هر پیام و تبلیغی در خصوص ثبت نام سهام عدالت نوعی کلاهبرداری است.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی سهام عدالت نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمان و یا ارگانی نیست،  تأکید کرد در حال حاضر کلیه فرایندهای مرتبط با سهام عدالت در قالب سامانه انجام می‌پذیرد و خارج از سامانه فعالیتی تعریف نشده است ومردم می توانند با مراجعه به سامانه ضمن اطلاع از وضعیت سهام داری خود (مشمول سهام عدالت بودن و میزان ارزش اسمی سهام)، میزان سود دریافتی در سال های گذشته را مشاهده نموده و در نهایت روش سهامداری خود را نهایی نمایند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین تاکید کرد: برای مراجعه به سامانه سهام عدالت از فیلترشکن استفاده نکنند؛ چرا که این سامانه از طریق شبکه های داخلی قابل دسترس است و استفاده از فیلترشکن موجب می‌شود تا سامانه سهام عدالت از دسترس آنها خارج شود.

وی از فراهم شدن امکان فروش 30 درصد سهام عدالت از روز ششم خرداد خبر داد و گفت: این افراد باید به شعب بانک‌هایی که شماره شبای حساب خود را به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده‌اند مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

وی ادامه داد : ‌بانک‌ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش‌ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب خود در بازار سرمایه به فروش برسانند و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند.

طرح آزادسازی سهام عدالت با درخواست رئیس جمهوری و موافقت مقام معظم رهبری به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و مشارکت سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادها در بازار سرمایه از دهم اردیبهشت ماه وارد مرحله اجرا و عملیاتی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا