مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت از سال گذشته با پرونده‌های بستری شده در بیمارستان‌های دولتی آغاز شد و تا پایان شهریور در همه بیمارستان های خصوصی اجرا می شود.

دریجانی در جمع خبرنگاران افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۱۳ درمانگاه خصوصی از ۳۲ درمانگاه استان اجرا شد و تا پایان تیرماه در بقیه درمانگاه‌ها اجرا می‌شود.


وی اظهار داشت: از شنبه هفته آینده هم در کلینیک خاتم الانبیا (ص) و امام علی (ع) کار را شروع می‌کنیم و تا پایان سال در تمام مراکز درمانی و تشخیصی سرپایی دولتی و خصوصی استان یزد اجرا می‌شود.


دریجانی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای تعویض و تمدید اعتبار دفترچه نیست و افراد می‌توانند با شماره گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع، کد ملی خود را وارد کنند واز اعتبار دفترچه بیمه خود آگاه شوند. در صورت مشاهده هر گونه مشکل نیز می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.


مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته در مطب‌های طرف قرارداد بیمه سلامت در ۹ شهرستان استان یزد آغاز شد و از فروردین ماه در مراکز و مطب‌های خصوصی در شهر یزد اجرایی شده است و هم اکنون ۴۸۶ پزشک در بیمه سلامت در این طرح مشارکت می‌کنند.


دریجانی افزود: شفاف سازی مصرف دارو، تجویز درست، جلوگیری از اشتباهات در مطب و داروخانه و صرفه جویی درمصرف کاغذ از جمله مزایای این طرح است.


در استان یزد ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا