یزدفردا : متن پیام تبریک علیرضا حسنی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بمناسبت عید غدیر خم بدین شرح میباشد:
   
واقعه غدیر خم نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. دراین واقعه، پیامبراسلام (ص) مهمترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند، مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود و کوتاهی در مورد آن،  از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می ‏انجامید. چنان که خداوند متعال درآیه 67 سوره مائده می‏ فرماید: «هان ای پیامبر!( آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگرچنان نکنی، پیام ورسالت او را انجام نداده‏ ای و خداوند تو را از مردم حفظ می‏ فرماید ) غدیر، سرچشمه همیشه جوشان ولایت است که از سینه تفتیده «خم» به جام محبت دوستداران پیامبروخاندانش جاری شده است.
غدیر شایسته هر ثناست که وحی از او پیراست و محمد بدو آراست و اسلام از او برخواست.
 غدیر، تفسیر بدر واحد و شأن نزول صفین و نهروان است. بدر، عدالت می خواست، احد، شجاعت آرزو می کرد، خیبر تماشای صداقت را تمنا داشت و غدیر، آمین آن همه ثنا و دعا بود.
غدیر، روز انسان است. غدیر، تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است. غدیر،عید پیمان و میثاق وعید عدالت و رهبری است.غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است، غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت و تعیین کننده خط‏ مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست . غدیر ماجرایی سرنوشت‏ ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‏ ترین و زنده‏ ترین سند آن است . واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) ‏ رخ داد و در آن علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، بلکه  نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏ داران امامت است. غدیر خم یک سرزمین نیست ،چشمه‏ ای است که تا پایان هستی می‏ جوشد و کوثری است که فنا بر نمی‏ دارد، افقی است بی‏کرانه و خورشیدی است عالم‏تاب. غدیرروز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز اخوت، روز رشادت و شجاعت و شهامت و حفاظت و رضایت و صراحت شناخته شد ، روز نعمت، روز شكرگزاری، روز پیام رسانی، روز تبریك و تهنیت، روز سرور و شادی و هدیه فرستادن، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق، روز تكمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز معرفی راه و رهبر، روز آزمون، روز یأس دشمن و امیدواری دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزی كه پیروان واقعی مكتب حیات بخش اسلام آن را گرامی می دارند و به همدیگر تبریك می گویند.
اینجانب فرا رسیدن عید سعید و خجسته غدیرخم را به محضرمقدس حضرت صاحب الزمان(عج) ، مقام عظمای ولایت (مدظله العالی )، به جامعه اصناف و بازاریان ولایتمدار و مردم شهید پرور استان تبریک و تهنیت عرض نموده ، از خداوند متعال صحت و سلامتی و توفیق روز افزون را برایتان مسئلت می نمایم.

علیرضا حسنی
رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا