از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان یزد اتفاق افتاده است که در جریان آن ۱۲ هکتار از مراتع استان طعمه حرق شدند.

 یزد فردا: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان یزد اتفاق افتاده است که در جریان آن ۱۲ هکتار از مراتع استان طعمه حرق شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: به منظور سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در مدیریت بحران‌هایی همچون آتش سوزی در مراتع و پارک‌های جنگی استان، مانور اطفاء حریق در پاک جنگی محمدآباد یزد برگزار شد.

محمد رضا آخوندی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس پس از اطلاع از وقوع آتش در پارک، به طور میانگین در مدت هشت دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

آخوندی گرمای هوا را یکی از دلایل اصلی آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های بهاری امسال، پوشش گیاهی گیاهی خوبی داریم که این پوشش گیاهی مرغوب با خشکی هوا همراه می‌شود و احتمال وقوع اتش در مراتع و عرصه‌های طبیعی چندین برابر می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: ناآگاهی از نحوه بهره مندی از طبیعت، سهل انگاری در خاموشی آتش روشن شده و جمع آوری پسماند‌ها نیز باعث وقوع و شعله ور شدن آتش در طبیعت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان یزد اتفاق افتاده است که در جریان آن ۱۲ هکتار از مراتع استان طعمه حرق شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا