زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

می‌گویند: من عرض نکردم که بفرمایید کو مدرک و سندت؟ دوران بازنشستگی ما و دوران بازنشستگی دیگران چه شرقی چه غربی تفاوت هست حتی نوع فعالیت در دوران مختلف زندگی خاصه پس از بازنشستگی. مثلاً گفته می‌شود

در آلمان: بازنشستگان به آموزش دوره‌های نوین مهارتی و خرید و سفر به تمامی اروپا به همراه خانواده می‌پردازند.
بازنشستگان آمریکایی سعی دارند در کلیه کنسرت‌ها و جشن‌ها و مسابقات ورزشی به همراه خانواده‌شان شرکت کنند.

در کانادا: بازنشستگان به آموزش شنا سپس تفریح و نشاط به همراه خانواده مشغول می‌شوند.

در چین: آموزش دوره‌های رزمی و سپس ورزش و نشاط و کارهای اجتماعی به همراه خانواده می‌پردازند.

در انگلیس: تیراندازی، تفریح در جنگل‌ها به همراه خانواده پرداخته باهم بودن لذت می‌برند.

در فرانسه به محض بازنشستگی از بین دوستان دختر یا پسرشان (حسب مورد) یکی که تفاهم بیشتری داشتند را برای ازدواج دایم انتخاب کرده به مبارکی متاهل و متعهد می‌شوند باقی عمر «عشقولانه» لذت ‌ببرند.

یا بازنشستگان در کشور ژاپن: باقی عمر را صرف خرید هواپیمای شخصی و تفریح و نشاط بر فراز آسمان و کارهای اجتماعی به همراه خانواده می‌کنند.
اما آی بمیرم دلهاتون اگر شکست التماس دعا!!

در ایران: همان فردای گرفتن ابلاغ بازنشستگی به فکر یافتن کار برای سرگرمی! نه درآمد! هستند جالب هم این است که همه خصوصا دوستان و همکاران به محض رسیدن به بازنشستگی می‌گویند [حالا چه کار می‌کنی؟] خانواده عیال متفق‌القول با غرغر و نق‌نق می‌گویند بیکار که نمی‌توانی باشی! ول بگردی؟ بخوابی ورزش و استراحت و مطالعه کنی! حتما یک کاری باید پیدا کنی! کنار خانم بنشینی و بهانه بگیری، بیچاره دق می‌کند، بلندشو یک کار تمام‌وقت پیدا کن!

چطور بفهمانی بابا بازنشسته‌ام اثری ندارد لذا بازنشستگان ایرانی به فکر خرید یک پراید قسطی با چهار ضامن معتبر برای کار در یک تاکسی تلفنی یا اسنپ به صورت تمام‌وقت! می‌افتند و بالاخره پیدا می‌کنند تا باقی‌مانده عمر بیکار نباشند نه اینکه حقوق بازنشستگی کفاف زندگی ندهد و امکانات خاص رفاهی بازنشستگان نباشد! هست! اینجا رسم است مرد نباید بیکار باشد صبح ولو با کمر خمیده و عصا حتی روی ویلچر نشسته یا بر روی برانکارد خوابیده باشد باید برود سرکار شما حرف زبان‌دراز را باور کنید که در حال حاضر پشت فرمان پراید منتظر زنگ تلفن مسافر است!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/FylCg
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا