سرپرست سازمان آتش نشانی یزد از انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در صفائیه یزد خبر داد

یزد فردا: سید محمد میرجلیلی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی در زیرزمین یک منزل مسکونی براثر برشکاری مخزن گازوییل بلافاصله نیرو‌های عملیاتی عازم محل حادثه شدند.

او افزود: ستاد فرماندهی این سازمان با توجه به حساسیت بالای عملیات، تیم‌های ۵ ایستگاه را با خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین و همچنین خودروی مجهز به دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

میرجلیلی در ادامه گفت: هنگام حضور آتش نشانان در محل حادثه، به دلیل جوشکاری نا ایمن و تخلیه گازوئیل در زیرزمین، منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده و دود زیادی از ساختمان خارج می‌شد.

او با بیان اینکه آتش نشانان همزمان با جستجو در ساختمان به مقابله با آتش پرداختند اضافه کرد: حجم زیاد مایعات قابل اشتعال داخل زیرزمین و گستردگی حریق موجب وقوع چندین انفجار شد که در پی آن متاسفانه دو شهروند و یک آتشنشان دچار مصدومیت شدند. بخشی از تجهیزات اطفای حریق نیز دچار آسیب شد.

میرجلیلی افزود: آتش نشانان پس از چند ساعت تلاش موفق شدند شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به متصدیان امور جوشکاری و برشکاری توصیه کرد: در انجام این گونه امور ضمن رعایت نکات ایمنی با کارشناسان آتش نشانی مشورت نمایند.
منبع: جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا