رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: حدود ۲۵ درصد از روستا‌های استان یزد تا پایان امسال صاحب خانه هلال احمر می‌شوند.

یزد فردا: محسن حرازی زاده رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد در حاشیه افتتاح چهارمین خانه هلال احمر در بافق گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین دفتر روستایی استانداری و سازمان جمعیت هلال احمر منعقد شده است، تا پایان امسال ۲۵ درصد روستا‌های استان دارای خانه هلال احمر می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از روستا‌های استان دارای خانه هلال احمر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به افتتاح چهارمین خانه هلال در روستای مبارکه بافق گفت: خانه هلال احمر روستای مبارکه بافق یکی از ۳۰ خانه هلال استان یزد است که با هدف افزایش تاب آوری روستائیان در برابر حوادث احتمالی راه اندازی شده است.

حرازی زاده، مساحت این مرکز را ۲۳۰ متر مربع بیان کرد و ادامه داد: این خانه هلال شامل بخش‌های اسکان، آموزش و اداری است و از طرف دهیاری روستای مبارکه به مدت پنج سال در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

او با بیان اینکه با راه اندازی این خانه ها، حدود ۱۰ نفر مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: در این خانه‌ها دو تیم امدادی آموزش می‌بینند که این تیم ها در قالب چهار گروه در فعالیت‌های هلال احمر اعم از امور اجتماعی، امدادی و داوطلبی مشارکت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: مشارکت داوطلبان و ارائه آموزش‌های امدادی مقدماتی از مهم ترین برنامه های خانه‌های هلال است.

حرازی زاده بیان داشت: با افتتاح خانه‌های هلال در روستاها، زمان امداد رسانی نیروهای آموزش دیده هلال احمر در حوادث کاهش می‌یابد.

تاکنون چهار خانه هلال احمر روستایی با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان بافق به بهره برداری رسیده است، پیش بینی می‌شود تا پایان سال یک خانه هلال احمر روستایی دیگر، در روستا‌های خوسف و بشکان به بهره برداری برسد.
منبع: جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا