کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت قریب ۵۰ مهدکودک در استان، اعلام کرد: هیچکدام از مهدهای کودک در استان به توجه به شیوع کرونا کاملاً تعطیل نشده‌اند ولی برخی نسبت به اخذ مرخصی یک ساله اقدام کرده‌اند.

یزد فردا: «مرضیه یگانگی» گفت: در حال حاضر حدوداً تعداد ۵۰ مهدکودک در استان فعال هستند و احتمالاً تا اول مهرماه تعدادی دیگر از مهدهای استان نیز فعال خواهند شد.

وی افزود: هیچکدام از مهدهای کودک در استان به توجه به شیوع کرونا کاملاً تعطیل نشده‌اند ولی تعدادی از آنها به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن اجاره ساختمان و کاهش استقبال خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات مهدهای کودک و بالا رفتن سایر هزینه‌ها نسبت به اخذ مرخصی یک ساله اقدام کرده‌اند.

این مسئول در رابطه با ضرورت فعالیت مهدهای کودک با وجود شرایط کرونایی گفت: با توجه به نیاز جامعه امروز به خصوص مادران شاغل براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از اوایل خردادماه تعدادی از مهدهای کودک با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان، فعالیت خود را از سر گرفتند.

یگانگی در رابطه با نحوه فعالیت بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: مهدهای کودک استان در وضعیت قرمز کرونایی با یک سوم ظرفیت و در وضعیت نارنجی و زرد با نصف ظرفیت و در حالت سفید بودن وضعیت با تمام ظرفیت اجازه پذیرش دارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه نیز پروتکل‌های بهداشتی به تمامی مهدهای کودک استان ابلاغ شده است و همگی ملزم به رعایت آنها هستند.

یگانگی در خصوص حمایت از کودکان مهدها در شرایط کرونا نیز گفت: بهزیستی استان همیشه حامی مهدهای کودک بوده و خواهد بود و متقاضیان واجد شرایط در شرایط کنونی می‌توانند برای دریافت تهسیلات به سامانه کارا مراجعه کنند و همچنین از این طریق جهت معافیت مالیاتی و قرار گرفتن در فهرست مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا، از تنفس سه ماهه در پرداخت تسهیلات بانکی، پویش همدلی جهت بخشش اجاره بهای ساختمان در ایام کرونا و تامین منابع لازم برای استفاده پرسنل مهدهای کودک از بیمه، از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا