معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح آموزش همگانی کمک‎های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال فعال در سطح استان یزد در حال برگزاریست.

یزد فردا: «حامد صدیقی» در این باره اظهار کرد: آموزش همگانی کمک های اولیه و امادگی در برابر مخاطرات  با هدف ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح در سراسر استان در خانه های هلال برگزار می‎شود.

وی گفت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون در 20 خانه هلال فعال و 100 مربی هلال احمر  بیش از 1200 نفر در رده های مختلف سنی ( 405 نفر کودک و نوجوان ، 379 نفر جوان ،426 نفر بزرگسال ) این آموزش‌ها را فرا گرفتند  و این طرح مبتنی بر نیاز محلی آموزش گروه‌های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازشان در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ادامه خواهد یافت.

معاون هلال احمر استان با بیان اینکه این دوره ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، دوره های آموزشی با حضور حداکثر ۱۰ نفر و در فضای باز برگزار شد و ایجاد تاب آوری و آمادگی جامعه در برابر حوادث و کاهش آسیب ها و اثرات حوادث از جمله اهداف ارائه این آموزش ها است.

صدیقی با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب خانه های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال‌احمر، اضافه کرد: تجهیز و ارتقای کیفی فعالیت خانه های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر در روستاها و محلات است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از به پایان رسیدن این دوره و اموزش های اولیه ، شرکت‌کنندگان ضمن سازمان‌دهی در تیم‌های مختلف جوانان، امدادگران و داوطلبان سایر آموزش‌های رسمی جمعیت هلال احمر را پشت سر می‌گذرانند و با شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه‌های داوطلبان، آمادگی جامعه را مقابل حوادث و بلایای طبیعی بالا می‌برند.

کمک‌های اولیه همراه شما

صدیقی در ادامه نیز اعلام کرد: نسخه موبایلی اپلیکیشن کمک‌های اولیه، توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با نصب اپلیکیشن کمک‌های اولیه، ساده و رایگان می‌توانید یک زندگی را نجات دهید. برنامه رسمی کمک های اولیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعاتی را که باید برای رسیدگی به رایج‌ترین موارد اضطراری بدانید، می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گفت: این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی همچون استاندارد علمی و به روز شده، مورد تایید علمی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، حاوی به‌روزترین و آسان‌ترین اقدامات برای سوانح روزمره است. سایر مشخصات این اپلیکیشن عبارتند از آموزش گام به گام ساده به زبان فارسی همراه با فیلم، عکس و سایر طلاعات لازم برای پاسخگویی به موارد اضطراری و اتفاقاتی که ممکن است در طول روز در حین حوادث و سوانح برای شما اتفاق بیفتد.

صدیقی عنوان کرد: اپلیکیشن کمک های اولیه یک مربی همراه شما خواهد بود و شما می توانید با نصب این اپ روی گوشی خود، قهرمان خود باشید.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، این نرم افزار توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و ترجمه و مدیریت جمعیت هلال احمر ایران تهیه و تنظیم شده و می‌توانید آخرین نسخه این اپلیکیشن را از منابع رسمی مانند گوگل پلی دانلود کنید.

نسخه فارسی این اپلیکیشن در لینک http://khadem.ir/ اپلیکیشن-first-aid/اپلیکیشن/در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

منبع: ایسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا