دکتر جعفری: مدرک گرایی یک معضل است و رفع آن و گرایش به سمت مهارت آموزی دغدغه اصلی دانشگاه علمی کاربردی

دکتر جعفری:  مدرک گرایی یک معضل است و رفع آن و گرایش به سمت مهارت آموزی دغدغه اصلی دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش روابط عمومی: دکتر عباسعلی جعفری سرپرست  دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد گفت: متاسفانه در سال های گذشته مدرک گرایی برای آموزش عالی کشور یک آفت و معضل بزرگ تبدیل شده است و  امروز شاهدیم که مهارت آموزی مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته و فقر مهارت، بیکاری را در جامعه تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: دانشجو باید در طول دوره تحصیل خود مهارت لازم را برای ایجاد اشتغال پس از پایان فارغ التحصیلی کسب کند کسی که مهارت بلد باشد به دنبال استخدام نمی‌رود بلکه به دنبال کارآفرینی، اشتغال‌زایی و حل مسئله خود و جامعه می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گرایش و تمایل بسیار زیاد به اشتغال در مراکز دولتی و اداری را از جمله عوامل اصلی مدرک گرایی عنوان کرد و گفت: دوری از فعالیت های یدی از دیگر عوامل موثر در گرایش ورود به دانشگاه و اخذ مدرک تحصیلی است.

وی افزود: رفع معضل مدرک گرایی و گرایش به سمت مهارت آموزی یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه علمی کاربردی است و طبق برنامه ششم  دانشگاههای کشور باید به سوی مهارت افزایی و اشتغال زایی گام بردارند که در این میان بیشترین سهم  مهارت افزایی بر دوش دانشگاه های علمی کار بردی است.

 وی خاطر نشان کرد : حضور و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی یکی از نگرانی های خانواده ها جهت تحصیل فرزندانشان برای حضور در  بازار کار و تامین اشتغال آنان را تا حدودی برطرف میکند زیرا تمام آموزش های این دانشگاه مهارتی است و دانشجویان فارغ التحصیل ، دانش آموختگان توانمند و دارای مهارت هستند.

شایان ذکر است زمان ثبت نام دوره های کاردانی و کارشناسی(ناپیوسته) این دانشگاه تا 17 مهرماه سالجاری تمدید شده است

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا