نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید اینکه باید گروه‌های نخبه یاب ایجاد شود گفت: نخبگان و جوانان را به حال خود رها نکنید، آن‌ها را به کارهای بزرگ جذب کنید.

یزد فردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با مقاوت، ایثارگری، شجاعت، ایمان و استقامت رزمندگان دوران دفاع مقدس کشور ما توانسته است بر روی پای خود بایستد.

ناصری گفت: اگر رشادت‌ها، مقاومت‌ها و ایستادگی آن‌ها نبود کشور ما به جای آسیب‌های جزئی دچار آسیب‌های خیلی بزرگ‌تر می‌شد‌، به لطف خدا و مقاومت ملت ما به پیروزی‌ها رسیدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم نسل‌های آینده هم بیدار و با بصیرت باشند و همگان تلاش کنند که ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آینده منتقل شود، تا این راه ادامه یابد و سبب استقامت و رشد بیشتر کشور شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در ارتباط با مسائل کشور به ویژه توسعه حمل‌ و نقل، اهمیت‌ها را می‌دانیم، اما اینکه از چه راهی وارد کار شویم و کار انجام دهیم تا مسائل حل شود بسیار مهم است که متاسفانه برخی مسئولان به این موضوع توجه ندارند.

ناصری‌یزدی افزود: گاهی مسئولان بالا دستی می‌دانند، اما رده‌های پایین‌تر اهمیت نمی‌دهند، لذا هرگاه دستور از بالا می‌آید، افراد باید به طور جدی کار را انجام دهند، معطل چیز‌های کوچک نشده و کم کاری سنگ‌اندازی در مسیر کار نداشته باشند.

ناصری گفت: در کارهای مهم اگر اراده قوی داشته باشیم، توانمندی، استعداد و قدرت خود را بشناسیم کارها خوب پیش می‌رود، اما باید بدنه کاری مقاوم تشکیل دهیم و کارها را به درستی انجام دهیم‌.

وی با اشاره به اینکه باید به گسترش فعالیت‌های دانش بنیان هم توجه کرد عنوان کرد: پیشنهاد دادم که سوله‌های بزرگی با امکانات فراوان برای جوانان بگذارید، به آن‌ها آموزش دهید و نیازهایی که دارید را به آنها بیان کرده تا با خلاقیت خود آن را تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: جوانان ما می‌توانند امکانات مورد نیاز کشورمان را بسازند، استعدادهای خوبی دارند، می‌توانیم از آن‌ها در ارتقای تشکیلات و افزایش بهره‌وری استفاده کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه پیشنهاد دادم گروه‌های متفاوتی برای انجام امور ایجاد شود ادامه داد: یکی از این گروه‌ها که باید تشکیل دهید، گروه نخبه‌یاب است، تا در آن دانشجویان برتر را رشد داده و درس بخوانند و کار در اختیارشان بگذارید، جوانان را رها نکنید که خودشان به سمت شما بیایند، برخی انگیزه و خودباوری ندارند اما استعدادهای بسیار فراوانی دارند.

وی گفت: باید جلوی خارج رفتن جوانان را بگیریم و نخبگان و جوانان را به کارخانه‌ها وارد کرد و همه‌ی کارخانه‌ها موظف شوند، برای جوانان کار ایجاد کنند، اگر ابزاری برای ساخت دستگاه می‌خواهند تامین کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید برای توسعه خط ریلی، جدی باشیم، اگر از بودجه‌های دیگر زد و مثلا در خصوص ساخت بزرگراه شمال اگر بودجه آن را صرف می‌کردند برای ریل‌گذاری همان مسیر، می‌توانستند خط‌های ریلی متعدد رفت و برگشتی برای آن جایگزین می‌کردند و هزار بار مسیر انجام شده بود نه اینکه بعد از گذشت 20 سال هنوز پروژه آزاد راه ما به اتمام نرسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا