تقوایی گفت: در شش ماهه نخست امسال اهدای خون در استان ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

یزد فردا: نقی تقوائی مدیرکل انتقال خون استان یزد از کاهش ۹/۵ درصدی اهدای خون در استان خبرداد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۳ هزارو ۶۲۶ نفر به انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۰۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه شیوع کرونا اهدای خون در استان را کاهش داده است، افزود: بیش از ۶۲ درصد مراجعه کنندگان اهدای خون در این مدت مربوط به اهداکنندگان مستمر و بیش ۲۵ درصد اهداکنندگان با سابقه بودند و حدود ۱۲ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مشارکت پایین بانوان یزدی در اهدای خون، تصریح کرد: در مجموع اهدا کنندگان خون در استان در شش ماهه نخست ۳۶ درصد بانوان و ۹۶.۴ را آقایان تشکیل می‌دهند.

او با با اشاره به اینکه در این مدت  ۳۴۴ نفر آفرزیس و ۳۵۵ نفر پلاکت آفرزیس اهدا کردند، گفت: ۲۹ هزار و ۶۲۱ واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان و بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد به مراکز درمانی استان‌های همجوار ارسال شد.

تقوایی با اشاره به طرح پویش شکرانه سلامت، تاکید کرد: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در سن ۱۸ تا ۶۰ سال که یک ماه از بهبودی بیماری آن‌ها گذشته است برای نجات بیماران نیازمند به پلاسما به انتقال خون استان  واقع در صفئیه یزد مرا جعه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا