دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد: به همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده باش اعلام شده است.

یزدفردا: احمد ترحمی اظهار داشت: متاسفانه استان یزد در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته و بر این اساس در جلسه امروز ستاد استانی کرونا تدابیری در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه جدی در شهرستان‌ها به تصویب رسید.

وی افزود: دور دوم فعالیت کمیته‌های بازرسی از ادارات و نهاد‌های شهرستان‌ها آغاز شده و بر اساس آن مراجعه کنندگان باید در هنگام حضور در نهادها، سازمان‌ها و بانک‌ها ماسک به همراه داشته باشند و گرنه خدمات دریافت نمی‌کنند.

ترحمی گفت: مدیرانی که نسبت به رعایت پروتکل‌ها در ادارات توجه نکنند با اخطار مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف نیز نظارت بر بازارها، پاساژها، مراکز خرید و نانوایی‌ها را از سر گرفته و اگر اصناف از رعایت پروتکل‌ها خودداری کنند، مجبور به اعمال محدودیت در زمان فعالیت آنها خواهیم بود.

دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از ممنوعیت اعزام به عراق برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و تأکید کرد: مراسم اربعین حسینی با هماهنگی اوقاف و امور خیریه استان به صورت خاص و در مکان‌های روباز برگزار می‌شود. زیارت اربعین نیز در روز ۱۹ صفر در ادارات قرائت خواهد شد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و ادارات ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند و باید در زمینه لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم تردد و سفر غیرضروری اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا