ترحمی گفت:طبق جلسه دیروز ستاد استانی مبارزه با کرونا به تمام فرمانداران و بخشداران استان اعلام شد تا اگر پیشنهادی در خصوص اعمال محدودیت ها دارند به ستاد اعلام کنند.

یزدفردا: احمد ترحمی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص تصمیمات استان یزد در قبال موج سوم کرونا ابراز کرد: هرگز در خصوص برخی امارها و گمانه زنی ها در خصوص موج سوم کرونا سند رسمی وجود ندارد اما از هفته دوم شهریور پیک جدیدی از شیوع کروناویروس در اکثر استان ها مانند اذربایان، تهران، البرز و قم شدت گرفته و استان یزد هم با شدت کمتری روند صعودی را به خود گرفته است.

وی افزود: تعداد بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد تا یک ماه پیش 53 نفر بود که این آمار در حال حاضر به قریب 250 نفر رسیده است و تعداد مراجعین سرپایی در دو هفته گذشته هم بسیار زیاد شده است.

*فرمانداران و بخشداران محدودیت ها را پیشنهاد می دهند

ترحیمی ادامه داد: امار روزانه فوتی ها یزد به صفر رسیده بود اخیرا به 9 نفر رسیده است که این شواهد نشان دهنده احتمال وقوع موج شوم کروناست.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها در صورت لزوم یک هفته ای است گفت: طبق جلسه دیروز ستاد استانی مبارزه با کرونا به تمام فرمانداران و بخشداران استان اعلام شد تا اگر پیشنهادی در خصوص اعمال محدودیت ها دارند به ستاد اعلام کنند که این درخواست ها در صورت تایید ستاد ملی کرونا اعمال خواهد شد.

*محدودیت تردد در استان بعید است

وی در پاسخ به اعمال محدودیت تردد برای برخی شهرستان ها مانند تفت و مهریز به دلیل ییلاقی بودن این مناطق گفت: فعلا برنامه ای در خصوص محدودیت تردد وجود ندارد و به دلیل کنترل سخت این محدودیت ها، اعمال ان بعید به نظر می رسد اما در عین حال هر پیشنهادی در خصوص محدودیت ها باید به تایید وزارت کشور و وزارت بهداشت ان هم تنها برای یک هفته برسد.

ترحمی در خصوص نحوه فعالیت کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا گفت: از صفر تا صد رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی دستگاه ها و در همه ردها زیر نظر کمیته بازرسی رصد می شود و مصوبه ستاد استانی کروناست که به مراجعینی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند خدماتی داده نشود.

***هر مدیر و کارمندی که پروتکل ها رارعایت نکند جریمه می شود

وی با عنوان اینکه برخورد با مدیران و کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به استان ها تفویض اختیار شده است ابراز کرد: هر کارمند و مدیری که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکند به هیئت تخلفات اداری معرفی و بر اساس قانون تخلفات اداری برخورد خواهد شد کما اینکه تاکنون گزارشاتی در هیئت تخلفات طرح شده اما هنوز به مرحله جربمه نرسیده است.

ترحمی با بیان اینکه اینکه حقیقت این است که محدودیت ها خیلی کارساز نیست و مردم باید رعایت کنند گفت: کارسازترین راه برای مقابله ویروس کرونا رعایت جدی مردم است و اگر مردم رعایت نکنند بر فرض بسته شدن واحدهای صنفی باز هم به دلیل عدم رعایت شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه اگر مردم از ماسک استفاده کنند و از حضور در محل های تجمع و مسافرت غیر ضروری خودداری کنند تقریبا 90درصد مشکلات در خصوص ویروس کرونا حل خواهد شد تصریح کرد: خوشبختانه تولید ماسک استان به اندازی است که به سایر استان ها فرستاده می شود و توزیع با قیمت مصوب هم از طریق ثبت نام در سامانه ستکا می توان به همه ملزومات دسترسی داشت.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا