فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت: در شهریورماه امسال بیش از ۲۵۳ هکتار از مراتع استان یزد طعمه حریق شد.

یزدفردا: سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در شهریورماه امسال بیش از  ۲۵۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد که با کمک جوامع محلی، بسیج، سپاه، همیاران طبیعت و نیرو‌های محیط زیست شعله های آتش اطفاء شد.

او افزود: در این مدت بیش از ۲/۵ هکتار از اراضی ملی استان یزد در قالب اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع،  از زمین خواران باز پس گرفته شد.

او افزود: همچنین در این مدت ۳۷ فقره پرونده رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت بیش از  ۱۳ هکتار تشکیل شد.

سرهنگ مختومی اضافه کرد: نیرو‌های یگان حفاظت با کمک واحد مرتع در سرکشی و بازدید از مراتع و با توجه به ظرفیت و فصل چرا موفق به تشکیل  دو فقره پرونده چرای غیر مجاز دام شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا