نشست هماهنگی مباحث و موضوعات مرتبط با خطوط انتقال و فوق توزیع برق با حضور مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد برگزار شد.

یزدفردا: در ابتدای این نشست حمید زارع مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات این شرکت ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مناسب دادگستری کل استان یزد، اقدامات انجام شده در رابطه با پرونده‌های سرقت و دستگیری سارقان و تاثیر تعامل موثر دستگاه قضایی استان  با دستگاه‌های خدمات‌رسان را مطرح کرد.

وی همچنین بی‌توجهی برخی از اشخاص به رعایت حریم خطوط برق را از مشکلات مهم دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات برق منطقه‌‌ای یزد دانست و در رابطه با بی‌توجهی به ساخت و ساز‌های غیر قانونی و بدون مجوز در حریم شبکه‌های برق که نهایتا با اخذ دستور دادستانی منجر به قلع و قمع ساختمان‌های احداث شده می‌گردد، توضیحاتی ارائه داد.

زارع  همچنین در پایان سخنان خود خواستار افزایش تعامل و همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای تامین برق مطمئن مردم و حفظ و پایداری شبکه‌های برق استان شد.

محمدحسین رحیم‌زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز ضمن قدردانی از اقدامات مناسب و خلاقانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در راستای تشکیل تیم پایش حریم و استفاده از نیرو‌های بسیج و حراست و همچنین راه اندازی سامانه استعلام حریم، اظهار داشت: بهترین روش برای پیشگیری، آگاه‌سازی مردم و شفاف‌سازی قوانین و ضوابط صنعت برق برای مردم و نهاد‌های مرتبط بوده و این امر موجب ایجاد روندی بازدارنده از اقدامات غیرقانونی و تجاوز به حریم خواهد بود.

در ادامه این نشست رضا سامعی رئیس گروه حقوقی شرکت نیز با اشاره به ارائه اطلاعات بی‌پایه و اساس توسط برخی از مشاوران املاک برای معامله زمین‌های موجود در حریم شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع، افزود: متاسفانه خریداران با فریب بعضی از بنگاه‌های املاک و خرید زمین‌های مجاور حریم خطوط، متحمل زیان‌های مالی و حقوقی بسیاری می‌شوند.

شایان ذکر است، این نشست با توجه به رویکرد جدید شرکت برق منطقه‌ای یزد مبنی بر پیش‌بینی مسائل مورد ابتلا و پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی احتمالی در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا