مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: سن ازدواج ۱۰ میلیون جوان در کشور گذشته و به یک نگرانی تبدیل شده است.

یزدفردا: آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور با ابراز تاسف از بالا رفتن سن ازدواج در کشور ادامه داد: اینکه ۱۰ میلیون جوان در کشور سن ازدواج شان گذشته است نگران کننده می‌باشد چرا که موجب فشار‌های روحی به جوانان و ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به آموزش در شرایط کرونا درآموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه گفت: شرایط کرونا زمینه را برای استفاده از ابزار‌های نو و فناوری‌های پیشرفته و فضای مجازی فراهم کرده است، اما روابط اجتماعی را تضعیف کرده و رابطه مستقیم علمی و اخلاقی استاد و شاگر و فضای آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از کادر پزشکی و درمان افزود: روند سلامت باید در کشور با صلابت و اقتدار ادامه یابد و مردم هم فرهنگ سلامت و بهداشت را به خوبی رعایت کنند، همگان باید به گونه‌ای به سلامت پایبند باشند که جریان زندگی و رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی لطمه نخورد.

وی حمایت از دستگاه بهداشت و درمان را وظیفه‌ای عمومی دانست و تأکید کرد: امسال در طرح ها، اولویت سلامت و بهداشت و درمان مدنظر باشد و توسعه فضای بیمارستان، تکیمل طرح‌ها و حمایت از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری طرح‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا