استاندار یزد بر ضرورت توجه آتش نشانان و جامعه به مناطق دارای تمرکز تهدیدها به خصوص بافت تاریخی و جهانی یزد تاکید و نسبت به پیگیری استانداری برای رفع مشکلات و نیازهای متنوع مجموعه آتش‌نشانی با توجه به جدیت موجود در کشور اعلام آمادگی کرد.

یزدفردا: محمدعلی طالبی در مراسم گرامیداشت روز آتشنشان، به وضعیت مطلوب یزد نسبت به گذشته در تامین امکانات و تجهیزات و توجه به جایگاه و منزلت آتش‌نشانان اشاره کرد و گفت: باید توجه به خدمات و رفاه آتش‌نشانان در مناطقی که تمرکز بیشتر تهدیدها را شاهد هستیم اتفاق بیافتد که نمونه بارز این مناطق را می‌توان بافت تاریخی و جهانی یزد دانست.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه بیشتر همه به خصوص آتش نشانان نسبت به بافت تاریخی، گفت: علاوه بر استفاده از الگوهای کشوری باید نسبت به ارائه طرح‌های مبتکرانه نیز بکوشیم چرا که شهر جهانی یزد با توجه به معمارانی هوشمندانه و خلاقانه و توجه به بسیاری از مسائل مانند مسائل اجتماعی، انرژی، مذهبی و معنوی این ضرورت را ایجاد کرده است.

طالبی وجود زیرساخت‌های کاملی مانند بازار، آب انبار، خانه، مسجد و سایر اماکن در یک مجموعه را نشان‌دهنده توجه یزدی‌ها به نیازهای یک جامعه دانست و گفت: باید این الگو را برای رفع همه نیازهای موجود در بافت تاریخی به کار بسته و از تجارب دیگر استان‌ها نیز استفاده و با ایده‌های جدید توجه نهادهای ملی را جذب و در اختیار سایر شهرها و مناطق دیگر قرار دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدیدهای موجود در بافت تاریخی به فرصت، گفت: حفظ بافت‌های تاریخی به خصوص بافت جهانی یزد باید الگویی در کشور برای احیا و ارتقای سطح زندگی مردم در بافت‌های تاریخی باشد که خوشبختانه در این حوزه پیشرو هستیم و می‌توانیم با نظارت، آموزش و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها از حمایت مسئولان نیز برخوردار شویم.

استاندار یزد نسبت به پیگیری استانداری برای رفع مشکلات و نیازهای متنوع مجموعه آتش نشانی با توجه به جدیت موجود در کشور اعلام آمادگی کرد و با تاکید بر ضرورت توجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مشکلات قشر آتش‌نشان و پیگیری برای رفع این مشکلات، گفت: برای تامین امکانات و نیازهای رفاهی خانواده‌های این افراد، تامین فضا و رسیدگی به نیازهای تفریحی آتش نشانان و خانواده‌هایشان در سطح استانی و ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

طالبی ضمن خداقوت به آتش نشانان استان و حساسیت عملکرد این مسئولان، اظهار کرد: فضای امروز جامعه، فضای بسیار خوبی برای قدرشناسی از قشر آتش نشان و توجه به حساسیت و جایگاه آتش نشانی دارد و زمان آن رسیده که تهدیدهای کشور را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: اتفاقات ناگوار و حوادث رخ داده در کشور فرصت مناسبی را برای رفع چالش‌ها، مشکلات، کمبودها و نیازهای این قشر به خصوص در حوزه تجهیزات فراهم کرده و زمان آن رسیده تا برای آتش نشانان در حوزه تجهیزات، امکانات و آموزش تخصصی و اموزش عمومی به مردم قدم برداریم.

استاندار یزد حادثه پلاسکو را مصداق بارزی از خطرات برای آتش‌نشانان و درک این فضا توسط مردم دانست و گفت: این فرصت برای درک عمیق خطرات آتش نشانان و حساسیت شغل آتش نشانی به وجود آمده است.

طالبی با بیان اینکه حساسیت ها توسط جامعه درک شده و باید این فرصتی برای آموزش و ارائه خدمات بهتر جامعه و مسئولان در رده های مختلف به آتش‌نشانان باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا