مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به کاهش نیروهای فعال پایانه‌های مسافربری یزد با شیوع کرونا، گفت: ترتیبی اتخاذ شده تا فروش بلیط به صورت غیرحضوری و الکترونیک و از طریق سامانه های اینترنتی انجام شود.

یزدفردا: «علی علیخانی» با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس به کلیه شرکت‌ها و موسسات مسافربری سطح استان ابلاغ شده و تمام شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها شده‌اند.

وی عنوان کرد: براساس این دستورالعمل‌های ابلاغی، تمام مدیران و مسئولان شرکت‌های مسافربری موظف به انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه آموزش‌های اولیه به تمام کارکنان دفاتر و رانندگان تحت پوشش خود، اعم از استفاده از ماسک و مواد، ضد عفونی شده‌اند.

علیخانی، پایش مستمر سلامت نیروها و کارکنان شرکت‌ها، همچنین رانندگان را ضروری اعلام کرد و افزود: ضمن تاکید بر استفاده از ماسک، هم برای کارکنان و هم مراجعان و مسافرین، کلیه شرکت‌های مسافربری موظف هستند از پذیرش مراجعان بدون ماسک خودداری و از ارائه هرگونه خدمات نیز ممانعت به عمل آورند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد نیروهای فعال در پایانه‌های مسافربری و شرکت‌ها نیز کاهش یافته است، عنوان کرد: ترتیبی اتخاذ شده است تا فروش بلیط به صورت غیرحضوری و الکترونیک و از طریق سامانه های اینترنتی پیش گفته صورت گیرد.

وی یادآور شد: ضدعفونی ناوگان در پایان هر سفر و قبل از شروع سفر بعدی، توزیع اقلام بهداشتی بین تمام رانندگان و کنترل مسافران به استفاده از ماسک و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی شرکت های مسافربری مورد تاکید قرار گرفته و در صورتی که تخلفی در این زمینه انجام شود، برخوردهای قانونی در کمیسیون های مربوطه انجام خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان، علیخانی خاطرنشان کرد: کلیه دستورالعمل های مرتبط با رعایت موارد بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا به تمام انجمن‌های صنفی و شرکت‌های مسافربری سطح  استان ابلاغ شده و امیدواریم تا ریشه کنی کامل این بیماری، شاهد همکاری خوب و مستمر شرکت‌ها و کلیه صنوف حمل و نقلی باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا