رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر یزد خواستار ارائه متمم بودجه از سوی شهرداری با توجه به تورم و زمان شیوع کرونا شد.

یزدفردا: ونوس عامری با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهرداری یزد در اسفندماه سال گذشته و با توجه به قیمت‌های آن زمان و نرخ تورم معمول توسط شورای شهر تصویب شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر کشور لازم است شهرداری متمم بودجه را در اسرع وقت به شورا ارائه کند.

وی افزود: در سال جدید با توجه به شیوع بیماری کرونا برآوردی که از درآمدها و هزینه‌ها داشتیم محقق نشد به طوری که در اجرای بسیاری از پروژه‌ها با مشکل مواجه شدیم البته امکان حذف برخی از پروژه‌های شهری که از اولویت کمتری برخوردارند وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سقف بودجه شهرداری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: در سال جدید درآمدها را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دادیم و پیش بینی ۳۰ درصدی برای هزینه‌ها داشتیم بر همین اساس نیز برای پروژه‌های عمرانی و جاری برنامه‌ریزی کردیم اما با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مناقصه پروژه‌ها برگزار شده به دلیل میزان منابع مالی تعیین شده و افزایش نرخ‌ها هیچ پیمانکاری برای انجام پروژه اقدام نمی‌کند.

عامری با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد تعریف شده است، گفت: برای اتمام همه پروژه‌های ناتمام و جدید اعم از ساخت پیاده راه، آسفالت، پروژه‌های پسماند، بازیافت و کمپوست، زیباسازی شهر و فعالیت‌های فرهنگی مبلغی بیش از این نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از پروژه‌ها کارکرد خود را دارند ولی به دنبال شوک قیمتی که ایجاد شد نیاز به اولویت بندی داریم لذا میزان پیشرفت پروژه‌ها توسط نرم افزار سنجش می‌شود تا در اولویت بندی اجرای پروژه‌ها تأثیر داده شود.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت تدوین متمم بودجه توسط شهرداری تاکید و عنوان کرد: قیمت‌ها از تیرماه روند افزایشی سریع‌تری پیدا کرد و انتظار داریم تا اوایل آبان ماه متمم بودجه به شورا ارسال شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا