سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در ۲ عملیات جداگانه با توقیف سه دستگاه تانکر عبوری حامل ۶۵ هزار لیتر نفت گاز (گازوئیل) قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در این استان کشف شد.

یزدفردا: سرهنگ محمدحسن کارگر افزود: در این ارتباط چهار متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی استان شدند.

وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال این محموله‌ها را از برخی استان‌های مرکزی به شهرستان زاهدان داشتند که سوخت مکشوفه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یزد تحویل شد.

یزد، نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، راه‌های آن برای انتقال سوخت و سایر کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از جاده های استان یزد تردد می‌کنند.

همچنین فرمانده انتظامی یزد  ۲۳ مهرماه جاری به خبرنگاران گفته بود: در ۶ ماهه نخست امسال ماموران فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان به درخواست مردم و با همکاری آنها به هزار فقره پرونده جرایم مربوط به فضای مجازی رسیدگی کردند و متخلفان مطابق مقررات به مراجع قضایی معرفی شدند.

بهدانی‌فرد افزود: از این تعداد ۲۷ درصد آن مربوط به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی است که هوشیاری بیشتر شهروندان در این مورد ضروری است.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت پلیس امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۵۷۵ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش دارد و  ۴۸۶ متهم نیز دستگیر شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا