مسوول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد گفت: از میان ۴۰۰ شرکت کننده عضو پایگاه‌ها و نواحی بسیج ۱۰ شهرستان که در المپیاد ورزشی فضای مجازی استان در رشته های کاراته، جودو، ووشو، دفاع شخصی و نکواندو شرکت کردند، ۵۰ نفر به عنوان برترین ها معرفی شدند.

یزدفردا: مهدی نیکونژاد افزود: این المپیاد به مدت یک ماه با همکاری نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها برگزار شد و به ورزشکارانی که بالاترین امتیاز را در رشته‌های یادشده کسب کردند، به تدریج جوایزی به آنها اهدا می‌شود و تعدادی نیز در المپیاد کشوری شرکت می‌کنند.

وی بدون اشاره به تعدادی افرادی که در المپیاد ورزشی کشور شرکت می کنند، ادامه داد: این المپیاد برای نخستین بار به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با همکاری ورزشکاران و  خانواده‌های بسیجیان برگزار شد.

نیکونژاد به اهمیت انجام فعالیت‌های ورزشی در دوره شیوع ویروس کرونا در خانه اشاره کرد و یادآور شد:  برگزاری برنامه‌های  فرهنگی و ورزشی در فضای مجازی نقش مهمی در حفظ نشاط و سلامتی افراد جامعه دارد.     

سال گذشته هفتمین المپیاد ورزشی بسیجیان با عنوان بسیج، مساجد و محلات یادواره شهدای جبهه مقاومت با حضور ۲ هزار ورزشکار بسیجی از ۱۲ ناحیه مقاومت بسیج در ۱۰ رشته رزمی، ورزش پهلوانی و باستانی، کشتی و تنیس روی میز برگزار شد.

همچنین دیروز( یکشنبه) مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفته بود که به مناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی و ورزش ( ۲۶ مهرماه تا دوم آبان‌ ماه) نخستین المپیاد ورزشی استان در فضای مجازی در ۲۰ رشته آغاز شد .

مسعود شریعتی افزود: این المپیاد در بیشتر رشته‌ها به خصوص همگانی، باستانی، دارت، دومینو، شطرنج، روستایی عشایری، کاراته و رزمی به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: به خاطر پیشگیری از کرونا عموم ورزشکاران و علاقه‌مندان از رشته‌های مورد نظر خود فیلم تهیه و در موعد مقرر برای حضور در المپیاد از طریق فضای مجازی به هیات‌های ورزشی یادشده  ارسال کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا