در نشست فوق العاده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، همه محدودیت‌های کرونایی تا یک هفته دیگر یعنی تا پایان نهم آبان تمدید شد.

یزدفردا: استاندار یزد گفت: تمامی رستوران ها، کافی شاپ‌ها و مراکز پذیرایی تا ساعت ۱۶ باز خواهند بود و پس از این ساعت به منظور جلوگیری از تجمع باید تنها بیرون بر‌های این مراکز فعال باشد.

طالبی افزود: در این هفته تمامی مراکز تجمعی نظیر مساجد و بقاع متبرکه تعطیل هستند و برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه تا یک هفته تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت ورود ارباب رجوع به ادارات تأکید کرد: ادارات، شهرداری ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و بانک ها موظف به عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک شده و در صورتیکه این موارد را رعایت نکردند با مدیریت این مراکز برخورد جدی خواهد شد.

طالبی با تاکید بر مسدود بودن مسیر منتهی به مناطق ییلاقی تا پایان هفته آینده افزود :  از تردد مردم در این مسیر جلوگیری خواهد شد. 

استاندار یزد گفت : برای تامین نیروی انسانی آموزش دیده برای استقرار و کمک به بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار شد از طریق سپاه و هلال احمر همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود .

وی تأکید کرد: رفت و آمدهای خانوادگی شبانه ممنوع اعلام شد و نیروهای انتظامی را موظف کردیم تا خودروهایی که به صورت خانوادگی و جمعی در حال تردد در سطح شهر هستند، جریمه کنند .

طالبی افزود : همه فرمانداران با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری بخش خصوصی، اکسیژن بیمارستان ها در سراسر شهرستان های استان ها را  تامین خواهند کرد.

استاندار یزد گفت: همه ادارات و دستگاه های اجرایی ملزم به دورکاری و کاهش نیروها به یک سوم هستند و مدیرانی که تعداد بیماران کرونایی در دستگاه تحت نظر آنها غیرعادی شود با برخورد مواجه خواهند شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا