رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بر اساس دستور العمل ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی کارت‌های بازرگانی از سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری تائید می شود.

یزدفردا:  محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: در راستای الکترونیکی شدن فرآیند جدید تأیید، صدور و تمدید کارت بازرگانی، تمام درخواست‌های جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ایران توسط متقاضیان ثبت و کارشناسان این سازمان بررسی و تأیید می‌شود.

وی، هدف از اجرای اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری را جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و تطبیق اطلاعات اظهار شده با اسناد و مدارک واقعی عنوان کرد و افزود: اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته برای ایجاد سهولت برای بازرگانان با سابقه مثبت است که البته باعث ایجاد انگیزش برای اصلاح رفتار تجاری و ایجاد سابقه و اعتبار مثبت نیز می‌شود.

علمدار یزدی بیان کرد: سامانه جدید مزیت‌هایی از جمله استعلام آنلاین از دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره ثبت شرکت‌ها، اداره پست، ثبت احوال، وزارت علوم، مالیات، بیمه و سایر مراجع را دارد که پس از انجام تمام استعلام‌ها مدارک تکمیل و به اتاق بازرگانی برای بررسی و صدور کارت هدایت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به تمامی فعالان عرصه تجاری و دارندگان کارت‌های بازرگانی تاکید کرد: برای انجام امور به سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری به آدرس https://mvcrs.ir مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا