معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به شیوع کرونا و دسترسی بیشتر دانش آموزان به فضای مجازی، هزار لوح فشرده با محتوای تربیت مهدوی در یزد تولید شد.

یزدفردا: حسینعلی ملانوری، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: با توجه به ضرورت تحقق تمام ساحتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طی دو سال گذشته در استان یزد کارگروه‌های مختلفی در مسیر تحقق این سند و گفتمان سازی آن با شرکای فرهنگی خود تشکیل دادیم که یکی از شرکای بسیار مهم ما در راستای تربیت اعتقادی است، حوزه‌های علمیه هستند.

وی افزود: همکاری بسیار خوبی در استان یزد بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه وجود دارد به نحوی که در حوزه پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در حوزه‌های مختلف، درخواست‌های بسیاری از سوی مدارس برای اعزام مبلغ داشته‌ایم و مبلغان نیز با علم، آگاهی و اطلاع وارد مدارس می‌شوند و به شبهات دانش آموزان پاسخ می‌دهند.

ملانوری از جذب طلاب در قالب سربازطلبه به عنوان یک طرح بسیار موفق یاد کرد و از ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بابت اختصاص سهمیه بسیار خوب به یزد تقدیر کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، اعزام مبلغان کشوری تخصصی نماز به مناطق مختلف استان را نیز از رویدادهای مهم تربیتی در مدارس یزد دانست و گفت: ۵۴۰ نفر از طلاب نیز برای اقامه نماز جماعت اول وقت به مدارس اعزام شدند.

ملانوری ادامه داد: ۱۵۰ طلبه در قالب طرح‌های امین، هجرت و روشنا با حضور در مدارس، آموزش و پرورش را در تحقق تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان همراهی کردند.

وی از تولید محتوا ویژه نماز توسط طلاب خواهر حوزه‌های علمیه یزد خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است، در زمینه تولید محتوا اتفاقات خوبی رقم خورده به نحوی که سال گذشته هزار سی دی با محتوای طرح تربیت مهدوی در اختیار مدارس قرار گرفت.

ملانوری اظهار امیدواری کرد: با توسعه و تقویت ارتباط شرکای فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش بتوانیم گامی جدی در مسیر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا