گرانی قیمت پروازهای داخلی در حالی رقم خورد که بهانه ها برای افزایش ان قابل تامل است

یزدفردا: به گفته خیلی ها تغییر خوب است! اما نه هر روز و هر دقیقه و هر لحظه نه تنها نتیجه مثبتی ندارد که مطمئنا  قیمت بلیت پروازهای داخلی این روزها دست خوش تغییرات روزانه و لحظه ای است

این روزها گرانی به پهنای آسمان رسید، اینبار قرعه گرانی از کف بازار مرغ و تخم مرغ تا مسکن به اوج آسمان پر کشید و پروازهای داخلی و خارجی را شامل هم شده که گویا با نشست و برخواست هر هواپیما نرخ آن هم تغییر می کند، نوسان قیمت پروازها هر روز تیتر اول خبرها می شود و مسئولی گرانی پروازها را تاکید می کند و فلان مسئول افزایش قیمت ها را تکذیب!

در چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر افزایش قیمت پروازهای داخلی که به ادعای خودشان از ب بسم الله تا نون پایانی آن به رشد قیمت «ارز» تمام می‌شود.

اگر کارتان با پرواز گره خورده باشد و جیبتان توانایی پرداخت هزینه های زیاد ان را داشته باشد به راحتی می توان دریافت که هزینه امروز پروازها نسبت به ماه گذشته با چه رشد عجیب و غریبی روبرو بوده است.

خوب برای بررسی ماجرای گرانی قیمت پروازها باید کمی به عقب برگردیم یعنی تقریبا 20 روز پیش، قصه از آن‌جا شروع شد که انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در نرخ‌نامه‌ای جدید که براساس دلار 28 هزارتومانی تعیین شده بود، حداکثر قیمت بلیت هواپیما را در بیش از 60 مسیر به بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد.

برای مثال پرواز یزد به تهران که در ابتدای فصل پاییز بین 188 تا 400 هزار تومان بود یکباره با رشد غیرمنتظره ای به حداقل 400هزارتومان رسید! و این یعنی افزایش 155 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی!

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا