سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد در نشست مجازی شهرداران شهرهای استان از راه اندازی میز خدمت الکترونیک شهرداری خبر داد که به همین زودی راه اندازی می شود.

یزدفردامجید بیکی در نشست مجازی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با شهرداران شهرهای استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: با راه اندازی سامانه شهروند سپاری، بسیاری از خدمات شهرداری یزد به صورت الکترونیک ارائه می شود.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد در این نشست مجازی که به منظور ارائه گزارش شهرداران شهرهای استان از میز خدمت الکترونیک شهرداری ها برگزار شد، از برقراری جلسات مستمر با سازمان فاوا و معاونت شهرسازی و شهرداران مناطق به خصوص منطقه چهار، جهت تکمیل فرآیند شهروند سپاری و صدور مجوزهای ساختمانی خبر داد و افزود تلاش می کنیم با توجه به آماده شدن بستر لازم تا ماه آینده، الکترونیکی شدن این فرآیند پیش رود.
وی افزود: با حمایت های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تلاش می شود تا روند اجرایی کار شهرداری الکترونیک سرعت بیشتری پیدا کند و در این زمینه می‌توان گفت که شهروندان به زودی می‌توانند تمام روند درخواست و اخذ مجوزها را به‌ طور کامل از منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام رسانند.
بیکی یادآور شد با اجرای این سامانه، مالکان می‌توانند درخواست‌های پروانه، استعلام بانک، نقل و انتقال، گواهی پایان‌کار و عدم خلافی و سایر خدمات عمومی را بدون مراجعه به شهرداری ثبت و با انجام پرداخت‌ اینترنتی، مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی در منزل دریافت کنند و در صورت نداشتن دانش کافی برای ثبت اطلاعات به دفاتر کارگزاری شهرداری مراجعه نمایند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد همچنین افزود: هم اکنون در سامانه شهربین، بیش از ۵۰ گروه موضوعی مرتبط با شهرداری به صورت الکترونیکی پیگیری و رفع می شود و در آینده با راه اندازی سامانه سهیم (سامانه هوشمند یزد من) تمام خدمات شهرداری به همراه احراز هویت متمرکز در این سامانه ارائه خواهد شد.
در ابتدای این نشست شهرداران شهرهای اردکان، میبد، اشکذر، شاهدیه، زارچ، بافق، بهاباد، مهریز، حمیدیا، مروست، ندوشن، عقدا، ابرکوه، تفت، نیر و احمد آباد ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری ها در زمینه میز خدمت الکترونیک، به ارائه برنامه های خود در زمینه برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان پرداختند.
در این نشست مقرر شد ضمن تعامل شهرداری ها با یکدیگر، از تجربه شهرداری یزد در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی استفاده شده و ارتباط کارمندان با شهروندان محدود شود و زمان ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد.
همچنین در زمینه برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان مقرر شد تا هر شهرداری یک مکان مناسب را برای یادمان این کنگره مدنظر قرار بدهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا