عزیزی با اشاره به همکاری پایگاه های بسیج با مناطق ۵ گانه شهرداری یزد گفت: شورای سلامت محلات برای پیشگیری از کرونا در محلات شهر یزد تشکیل شده است.

یزدفردا: « جمال الدین عزیزی» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات شهرداری یزد در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ابتدا گفت: شهرداری یزد با اعلام این که ویروس کرونا  وارد کشور شد کار خود را شروع کرد و در آن مرحله با اطلاع رسانی و تبلیغات شهری آغاز کردیم و بیلبوردهای سطح شهر را به این امر اختصاص دادیم و در ادامه نیز اقدامات بسیار زیادی را انجام داد.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: پس از آن نیز با اعلام ورود به استان و حاد شدن آن جلسات مختلفی با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان استانی داشتیم و با خرید دستگاه تست کرونا با همکاری  شورای اسلامی شهر اقدامات موثری در جهت شناسایی این بیماری برداشتیم.

وی افزود: در ادامه نیز گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، شناسایی مکانی برای بحران، برنامه ریزی برای دفن زباله های کرونایی، بستن خروجی های شهر یزد از جمله اقدامات دیگر شهرداری یزد در موج اول کرونا در استان بود.

عزیزی گفت: سازمان فاوا با ثبت اطلاعات در شهرسازی و سیستم ها برای اقدامات مختلف در شهر به ما کمک کردند که پایگاه سلامت محلات نیز از جمله این اقدامات بود.

وی بیان کرد: ما در مقاطع مختلف با همکاری شبکه درمان سعی کردیم در حد توان خود گام برداریم.

شهردار یزد گفت: الان لایحه به شورا داده و اعتباری را برای کرونا در شهر در نظر گرفتیم که سعی کردیم در بین مباحث مختلف مانند اکسیژن مراکز درمانی حمایت های مختلفی داشته باشیم.

وی افزود: اخیرا با دستور مقام معظم رهبری بسیج در ارتباط با محلات فعال شده اند و از طرفی نیز پایگاه سلامت محلات توسط دانشگاه علوم پزشکی فعال شده  که در استان نیز سعی کردیم در این راستا با همکاری 9 حوزه مقاومت بسیج و مناطق 5 گانه شهرداری گروه های سلامت تشکیل دهیم و در درون محلات اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار یزد بیان کرد: در یزد 126 محله داریم که امیدواریم بتوانیم از درون محلات کنترل بیماری را انجام دهیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا