معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: مجوز فروش 12 ملک دولتی در استان توسط وزارت اقتصاد صادر شد و در مرحله فروش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره  کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سعید نورایمانی در نشستی افزود: اقدامات لازم برای فروش یک فقره از این املاک انجام شده و در مرحله مزایده قرار گرفت.

وی از تعیین وضعیت فروش 30 فقره ملک دولتی در این استان در راستای اجرای سیاست های مالی دولت خبر داد و گفت: تصمیم گیری در خصوص فروش این املاک در کارگروه بند دال تبصره 12 قانون بودجه سال 99  استان انجام و به وزارت اقتصاد اعلام شده است.

وی  سهم استان از محل فروش اموال مازاد غیرمنقول دولت در سالجاری یک هزار و 500 میلیارد تومان می باشد که 50 درصد این وجود برای اجرای طرح های نیمه تمام اختصاص می یابد و بقیه برای جبران کسری اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه طبق دستوالعمل های جدید دولت دستگاههای دولتی باید کسری اعتبارات خود را از محل فروش اموال مازاد غیرمنقول خود تامین کنند بر معرفی اموال مازاد دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت: در صورتیکه اقدامی در این زمینه صورت نگیرد کارگروه بند دال تبصره 12 قانون بودجه سال 99 راسا نسبت به شناسایی و فروش آن اقدام خواهد کرد.

بر اساس بند د تبصره 12 قانون بودجه سال 99، دستگاههای اجرائی مکلفند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری، غیراداری و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول را در سامانه جامع اموال دستگاههای اجرائی (سادا) تکمیل کنند. تخصیص اعتبارات طرحهای تعمیرات اساسی و ماشین‌آلات و تجهیزات در سال ۱۳۹۹ منوط به ثبت اطلاعات موضوع این بند است.

تاکنون هفت هزار و 596 فقره اموال غیرمنقول دولت در استان یزد در سامانه ویژه (سادا) ثبت شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا