رئیس ستاد مناسب سازی معابر یزد از اجرای طرح هفت خوان در راستای مناسب سازی معابر شهری شهر جهانی یزد خبر داد.

سپنتا نیکنام اظهار داشت: بعد از اینکه یزد به عنوان پایلوت شهر در دسترس معرفی شد، در صدد اجرای طرحی برآمدیم که در قالب آن، یکی از مهمترین معابر مورد استفاده مردم به ویژه معلولان مناسب سازی شود.
وی بیان کرد: در این راستا مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد در نظر گرفته شد که هفت گره میادین همافر، باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق و برج ساعت و مسجد جامع و مسیر بین این میادین را شامل می شد.
عضو شورای شهر یزد ادامه داد: در قالب طرح هفت خوان، کار مناسب سازی از میدان همافر، ضلع مقابل مدرسه دانش آموزان استثنایی آغاز می شود و تا مسجد جامع ادامه می یابد به این ترتیب پیوندی میان یک نماد آموزشی معلولان با نماد فرهنگی یزد از طریق یک مسیر در دسترس، ایجاد می شود.
نیکنام یادآور شد: همسطح سازی، رفع موانع و مناسب سازی معابر این مسیر به صورت رفت و برگشت به طول بیش از 10 کیلومتر انجام می شود.
وی با بیان اینکه دسترس پذیر شدن شهر ویژه معلولان نیست، عنوان کرد: تلاش ما ایجاد یک مسیر مستقیم و بی مانع در یکی از مهمترین معابر شهری یزد است و امیدواریم این طرح به سرعت به تمام محورهای شهر تسری پیدا کند.
وی از همکاری شهرداران مناطق، معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری، مسئولان حوزه ترافیک شهرداری و مشاوران و پیمانکاران طرح قدردانی کرد و گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما در طول اجرا در صورتی که هزینه‌ها افزایش یابد، تامین خواهد شد.
نیکنام اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور، شاهد تحقق توسعه واقعی در شهر یزد با نگاه ویژه به پیاده محوری باشیم و شهر جهانی را گامی دیگر به سمت دسترس پذیری نزدیک کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا