جوکار با اشاره به خدمات ارزنده شهید فخری زاده در تولید فناوری‌های جدید، گفت: شهادت دانشمند هسته ای کشور راه پیشرفت را متوقف نمی کند.

یزدفردا: محمد صالح جوکار با محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای ایران، گفت: غالباً دشمنان در تلاش هستند تا افرادی که توانمندی داشته و به عنوان نخبگان جامعه ما محسوب می‌شوند و دستاوردهای بالایی در پیشرفت علمی کشور داشته‌اند را مورد هدف قرار دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید فخری زاده در طول سه دهه گذشته از نظر راهبردی در حوزه دفاعی بالاترین خدمات را برای کشور در زمینه تولید فناوری‌های جدید داشته‌اند.

وی به ناراحتی دشمن از بی‌اثر بودن تحریم‌ها بر پیشرفت جمهوری اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: ناراحتی دشمن از پیشرفت جمهوری اسلامی در سایه تحریم‌های شدید آن‌ها است که با خلاقیت دانشمندان ایرانی به بهترین شکل در حال رشد در سطح جهان است.

جوکار اذعان داشت: دشمن با مشاهده فعالیت‌های اثربخش و اثرگذار دانشمندان ایرانی، با اقدامات بزدلانه به دنبال حذف فیزیکی آنها است که نشان از استیصال و درماندگی دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهادت دانشمند هسته‌ای کشور راه را برای پیشبرد اهداف راهبردی این شهید متوقف نخواهد کرد بلکه شاگردان تربیت یافته آن شهید عزیز مصمم‌تر از گذشته مسیر پیشرفت و تولید فناوری را طی خواهند کرد.

وی گفت: به شهادت رساندن دانشمندان توسط ایادی جنایتکار استکبار و صهیونیسم جهانی نشان از کینه‌توزی دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به پیشرفت‌های علمی کشور دارد و هدف آن‌ها هم جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و فناوری و به‌ویژه در بخش دفاعی کشور است.

جوکار ادامه داد: دشمنان امروز دست برتر ایران را در افزایش توانمندی‌های دفاعی، پیشرفت‌های علمی و همچنین نفوذ منطقه‌ای را می‌بینند و از سوی دیگر چون جایگاهی برای ادامه حیات خود در منطقه غرب آسیا ندارد و آرزوهای خود را ازدست‌رفته می‌بینند فلذا سعی می‌کنند با ترور دانشمندان به بدترین شکل آنکه تروریسم دولتی باشد، از طریق نفوذ بتوانند جلوی پیشرفت ملت ایران را سد کنند ولی یقیناً شاگردان تربیت‌شده این مکتب راه شهدای عزیز را ادامه خواهند داد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاق افتادن این حوادث قابل قبول نیست افزود: در شرایط فعلی کشور و با توجه به ثبات امنیتی که در داخل کشور داریم این ضایعه بسیار گران خواهد بود فلذا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی وظیفه‌دارند باقدرت و قوت بالا موضوع را دنبال، عوامل را شناسایی و به مجازات خود برسانند.

وی با اشاره به اینکه طبق منویات رهبر معظم انقلاب، مشکل ما این نیست که در شرایط فعلی تحریم‌ها را برداریم بلکه علاج کار این است که تحریم‌ها را بشکنیم، اضافه کرد: ما بخشی از راه و مسیر را به‌خوبی طی کردیم و الان وقت آن است که باید دشمن بداند با تحریم‌ها نمی‌تواند کاری انجام دهد و دوباره توسط برخی در داخل آدرس اشتباهی به بیرون داده نشود و یا دوستدار غربی‌ها به‌گونه‌ای عمل نکنند که دشمن اشتباه برداشت کند و دوباره اشتباهات خود را تکرار کند چون این مسیر را قبلاً رفته‌ایم و نتیجه‌ای هم برایمان نداشته و داشتن اعتقاد و باور و نگاه به داخل تنها راه برای ادامه مسیر پیشرفت کشور است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا