تسهیلات کرونایی بر اساس نوع فعالیت، مقیاس واحد صنفی، درجه و ستاره تاسیسات گردشگری از حداقل ۱۶میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر و نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است. فعالان گردشگری برای آغاز پرداخت این وام از دوره تنفس برخودار شده و اقساط از اول اردیبهشت ماه سال 1400 بازپرداخت می گردد.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان در رابطه با این خبر گفت: دولت در ‌ابتدای سال ۹۹ تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ اشتغال، اختصاص داده بود که با توجه به میزان بالای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری و محدودیت‌های اعمال شده برای سفر، براساس مصوبه جدید تلاش شده سقف حمایت های جبرانی برای حوزه گردشگری افزایش یابد.

وی افزود: تسهیلات کرونایی بر اساس نوع فعالیت، مقیاس واحد صنفی، درجه و ستاره تاسیسات گردشگری از حداقل ۱۶میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر و نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است. فعالان گردشگری برای آغاز پرداخت این وام از دوره تنفس برخودار شده و اقساط از اول اردیبهشت ماه سال 1400 بازپرداخت می گردد.

تشکری ادامه داد: پرداخت تمام هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال‌ ۹۹ به تعویق افتاده است.

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد درخصوص مقدار تسهیلات برای این واحد ها گفت: براساس دستورالعمل های ابلاغی، راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه نمود: اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بومگردی بین۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کرونایی برخوردار می شوند. هتل ها نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمان پذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارند، براساس نوع و درجه واحد می توانند بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی  همچنین گفت: براساس ماده ۴ دستورالعمل ابلاغی، آن دسته از فعالان و تاسیسات گردشگری که قبل از ابلاغ این دستورالعمل (به استناد دستورالعمل قبلی) از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست دریافت تسهیلات داشته باشند، پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا