رئیس هیات قایقرانی استان یزد گفت: ورزشکاران استان یزد با وجود تعطیلی تمرینات و نداشتن آمادگی جسمانی مناسب در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا کردند و به نسبت نتایج خوبی هم داشتند.

یزدفردا: محمود بهرامی با اشاره به اوج‌گیری ویروس کرونا در استان یزد بیان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کلیه فعالیت‌های ورزشی از جمله تمرینات قایقرانی علیرغم اینکه در فضای باز انجام می‌شد را تعطیل کرد. با وجود ایجاد این محدودیت‌‌ها ورزشکاران به تمرینات خود در قرنطینه ادامه می‌دادند اما تفاوت بین تمرینات اصلی و تمرینات حفظ آمادگی در قرنطینه بسیار است ولی چاره‌ای نداشتیم و ورزشکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور باید بهترین تلاش خود را در شرایط پیش آمده انجام می‌داند.

وی ادامه داد: با آمدن کرونا برنامه های هیات و روال تمرینات تیم‌ها بهم ریخت و فرصت مناسبی برای بهبود زیرساخت قایقرانی استان بود. به همین منظور اقداماتی برای تعمیر تجهیزات، مهیاسازی محل تمرین، ساخت سکوهای ثابت و ماکت قایق‌ها برای آموزش اولیه انجام شد. همچنین بسیاری از ورزشکاران و نفرات علاقه‌مند قایقرانی در کلاس‌های دانش افزایی و دوره‌های پیش نیاز مربیگری به‌صورت مجازی که توسط اداره‌کل برگزار شد شرکت کردند.

بهرامی افزود: در روزهای قرنطینه و تعطیلی تمرینات با تجهیزات هیات به ورزشکاران کمک کردیم تا تمرینات با کیفیت‌تری پشت‌سر بگذارند اما تجهیزات به اندازه‌ای نیست که این اقدام برای همه ورزشکاران استان صورت بگیرد. به همین دلیل جلساتی با رئیس بانک قرض‌الحسنه مهر اقتصاد پیرو تفاهم نامه اعطای وام 20 میلیون تومانی به ورزشکاران برای خرید تجهیزات ورزشی برگزار کردیم و همچنین با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم همه ورزشکاران استان بتوانند برای خود تجهیزات مناسب رشته خود را داشته باشند.

رئیس هیات قایقرانی استان یزد با تاکید به حضور ورزشکاران استان در لیگ‌های پیش رو گفت: هم‌اکنون در تلاش برای گرفتن مجوز برای برگزاری تمرینات هستیم. در این مسیر جلسات متعددی با مسئولین استانداری، ستاد ملی کرونا و اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد برای صدور مجوز فعالیت ورزشکاران با رعایت کلیه پروتکل‌هایی بهداشتی انجام شد که در نهایت تیم‌ها می‌توانند تمرینات خود را ادامه دهند.

محمود بهرامی در پایان گفت: به امیدخدا با بهبود زیرساخت‌ها و شروع تمرینات ورزشکاران استان یزد در لیگ‌های آبهای‌آرام، اسلالوم و کانوپولو با قدرت حضور خواهند یافت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا