رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد گفت: ثبت نام دانش آموزان مرحله اول جشنواره هنر قرآنی دانش از اول دی ماه آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

یزدفردا: به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش با اشاره به برگزاری افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی دانش در ۳۰ آذرماه سال جاری اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان مرحله اول جشنواره در رشته های مختلف از اول دی ماه آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار و ۸۴۳ دانش آموز در آن ثبت نام کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: به دلیل برگزاری امتحانات نوبت اول دانش آموزان مقاطع متوسطه، ۹۵ درصد از ثبت نام کنندگان را دانش آموزان دبستانی تشکیل می دهند که با پایان امتحانات در روزهای آتی شاهد ثبت نام تعداد زیادی از دانش آموزان در این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم بود.

غفاریان با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی جشنواره عنوان کرد: در رابطه با برگزاری دوره های توانمندسازی و کارگاه های ارتقای سطح دانش؛ دانش آموزان در رشته های مختلف جشنواره، مذاکراتی با اساتید به نام استان و کشور صورت گرفته که امیدواریم هر چه زودتر منجر به امضای تفاهم نامه شود.

وی از آماده سازی کلیپ های آموزشی رشته های مختلف جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان تمامی دوره ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در حال حاضر نیز، مراحل تهیه کلیپ های معرفی رشته ها به ویژه رشته های هنری و فیلم های آموزشی تشریح آنها را پشت سر می گذاریم که به زودی در سایت جشنواره به نشانی jqDanesh.ir بارگذاری خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دانش آموزان می توانند به دو روش ارتباط با معاونان پرورشی و اینترنتی در این جشنواره ثبت نام کنند، گفت: با توجه به برگزاری مرحله اول جشنواره در سطح مدارس، دانش آموزان می توانند با مراجعه به معاونان پرورشی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و به همین دلیل جای نگرانی برای آن دسته از دانش آموزانی که نمی توانند از طریق فضای مجازی ثبت نام انجام دهند، وجود ندارد.

اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به همت معاونت فرهنگی و پرورشی و اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در چهار محور و ۱۴ رشته ویژه دانش‌آموزان و در چهار مرحله آموزشگاه، ناحیه، منطقه و استان با هدف تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان با توسل به قرآن کریم برگزار می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا