رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به مباحث فنی و تخصصی در حوزه رایانه، شورای حل اختلاف ویژه فعالان رایانه‌ای تشکیل می‌شود.

یزدفردا: غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد  در نشست با رئیس سازمان نظام صنفی رایانه تحت عنوان سازمان نصر یزد، گفت: امور مربوط به فناوری اطلاعات یک امور تخصصی و فنی با پشتوانه علمی است که باید به آن یک نگاه ویژه داشت.

او با اشاره به فراگیری استفاده از فضای مجازی و ارتباطات الکترونیک در دوران کرونا، اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی‌های مدرن است که ارتباطات را تسهیل و شرایط را برای انجام امور در وضعیت کرونایی مهیا می‌سازد.

دهشیری وجود شورای انتظامی نظام صنفی رایانه‌ای را به فال نیک گرفت و گفت: اینکه در این صنف خاص که نیازمند دانش فنی و اطلاعات مرتبط است شورای انتظامی وجود دارد و در یک ارکان قانونی به برخی از اختلافات و تخلفات اولیه رسیدگی می‌شود نشان از اعتبار و اهمیت این صنف است.

او اظهار داشت: با توجه به بررسی سوابق، در گذشته یک شعبه شورای حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات درون صنفی فعالان عرصه فناوری اطلاعات در یزد وجود داشته که بنا به دلایلی غیر فعال شده و اکنون با توجه به اعلام آمادگی و نیاز این مجموعه، برنامه ریزی جهت احیا و یا تشکیل یک شعبه از شورای حل اختلاف تخصصی دراین زمینه صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با استناد به صحبت‌های رئیس سازمان نظام صنفی رایانه نصر یزد در خصوص جایگاه شرکت‌های یزدی در کشور و سطح دانش و فعالیت این شرکت ها، تصریح کرد: باید در یک ارتباط مستمر با رسانه‌ها به تشهیر شرکت‌های قوی، خدمات خاص و افراد نخبه فعال در این حوزه پرداخت تا ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان نیز برای استفاده از این ظرفیت‌های بی بدیل ترغیب گردند.

او افزایش سرمایه اجتماعی و جلب رضایت مردم را از اهداف مهم دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: اگر با تکیه بر فعالیت‌های نوین و تکنولوژی‌های روز بتوان با تسریع و تسهیل خدمات به مردم از این دانش و فناوری باسلامت استفاده کرد، دستگاه قضایی آماده و پذیرای پیشنهادات نخبگان و فرهیختگان جامعه است.

در این نشست که معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شورای حل اختلاف استان نیز حضور داشت، مقرر شد مقدمات راه اندازی یک شعبه ویژه حل اختلاف جهت رسیدگی به اختلافات درون صنفی فعالان عرصه فناوری اطلاعات فراهم گردد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا