عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضر آباد به طول ۴۴ کیلومتر و با احداث ۱۲ مخزن به ظرفیت دو هزار و ۲۵۰ مترمکعب و ۹ باب ایستگاه پمپاژ آغاز شد.

یزدفردا: محمدعلی طالبی، استاندار یزد در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) بخش خضرآباد، یکی از مطالبات جدی مردم خضرآباد را تدوام اجرای پروژه آبرسانی به این بخش دانست و گفت: شرایط مالی دولت و پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، هیچگاه باعث توقف خدمات رسانی دولت به ویژه در حوزه‌های زیربنایی مناطق روستایی نشده بلکه این پروژه‌ها پویاتر از همیشه در حال اجرا است.

او با بیان اینکه همه روزه شاهد اجرای پروژه‌های متعدد در مناطق مختلف استان یزد از جمله بخش خضرآباد هستیم، اظهارداشت: به دلیل نزدیکی بخش خضرآباد به مرکز استان، رفع مشکلات این بخش، به پایداری جمعیت منطقه و مهاجرت معکوس به بخش خضرآباد و بهره مندی مردم سایر مناطق استان از این منطقه، کمک شایانی می‌کند.

استاندار یزد ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) بخش خضرآباد تا پایان شهریورماه سال آینده به پایان می‌رسد و با افتتاح این فاز، قریب به ۵ هزار نفر از جمعیت این بخش، از آب شرب و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

طالبی با بیان اینکه طول خط انتقال آب این پروژه ۴۴ کیلومتر است، اظهارداشت: در قالب این پروژه، ۱۲ مخزن به ظرفیت دو هزار و ۲۵۰ مترمکعب و ۹ باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود و در مجموع برای بهره برداری از این پروژه آبرسانی، ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات داخلی شرکت آبفا در نظر گرفته شده است.

او در پایان از حمایت‌ها و پیگیری‌های جوکار، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در کمک به اجرای این پروژه قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا