عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان یزد در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که با حضور استاندار برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، استاندار یزد در این نشست با اشاره به قانون یک درصد عوارض فروش معادن بر تحقق  و وصول عوارض معدنی تاکید کرد.

محمد علی طالبی گفت: استان یزد دارای معادن متعددی است که باید این عوارض وصول  و به خزانه دولت واریز شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد استان یزدهم در این نشست با ارائه گزارشی وضعیت درامدی استان در سالجاری بر همکاری دستگاههای اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد و گفت: پیگیر تحقق درآمدهای استان از طریق بخش های دولتی هستیم.

علی نمازی میزان درآمد مصوب سالجاری را دو هزار و 894  اعلام کرد و گفت: در 10 ماهه امسال دو هزار و 960 میلیارد تومان درآمد در استان وصول شدکه نسبت مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش عملکرد مصوب داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: 97 درصد درامدهای استان مربوط به بخش مالیات است و بقیه سایر درامدها از جمله جرائم و خسارات، فروش کالا و خدمات و متفرقه تشکیل می دهد.

وی سیاست دولت در خصوص فروش اموال مازاد را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با افزایش درامدهای استان در پایان سال بتوانیم بخشی از کسری ها را از این محل جبران کنیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد هم در این نشست گفت: در 9 ماهه اول امسال 20 میلیارد ریال عوارض آلایندگی به حساب شهرداری های استان واریز شد که هفت میلیارد ریال آن سهم محیط زیست است.

علی خورشیدی افزود: با توجه به رسیدگی های صورت گرفته در چند ماه اخیر امیدواریم اوایل سال اینده وصولی این بخش بهبود یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی پرونده های مالیاتی خارج از استان رسیدگی می شود افزود: اگر این پرونده در استان مورد رسیدگی قرار گیرد ضمن افزایش درآمدهای مالیاتی و عوارض آلایندگی جلوی فرار مالیاتی نیز گرفته می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران کل حفاظت محیط زیست و صنایع و معادن استان نیز در این نشست در خصوص کسری بودجه استان، عوارض آلایندگی و درامدهای بخش صنعت و معدن گزارشی ارائه کردند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا