معاون برنامه ریزی شهرداری یزد از تدوین تفاهم نامه شهرداری یزد با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه تهیه دستورالعمل و فرآیند اصلاح نظام مالی شهرداری‌ها خبر داد.

یزدفردا: مجید بیکی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد گفت: در جلسه‌ای که با حضور اسدی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، برگزار شد ضمن ارائه مستندات لازم در زمینه برنامه و بودجه شهرداری در سال ۹۹، پیرامون تعامل شهرداری یزد با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در حوزه‌های خزانه داری، بودجه و اصلاح نظام مالی بحث و تبادل نظر شد.

او افزود: تسریع در ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل خزانه داری، بازنگری و اصلاح دستورالعمل بودجه عملیاتی- اقتصادی، ساماندهی تغییر کدینگ درآمد و هزینه و افزایش اعتبار تهاتر بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید.

بیکی اضافه کرد: همچنین در این جلسه علاوه بر ارائه سامانه بودجه و اعتبارات و سامانه جامع آماری شهرداری و نحوه اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر، مقرر گردید به دلیل اینکه شهرداری یزد در زمینه مسائل مالی و اصلاح نظام مالی کار‌های مثبتی را انجام داده و همچنین در حال تدوین دستورالعمل و فرآیند اصلاح نظام مالی می‌باشد، تفاهم نامه‌ای میان مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و شهرداری یزد برای در اختیار گذاردن تجربیات در این زمینه همچنین تهیه دستورالعمل‌ها و فرآیند‌های اصلاح مالی منعقد گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد ادامه داد: همچنین مقرر شد شهرداری یزد در خصوص سامانه جدید عوارض خودروی کشوری نیز بررسی‌های لازم را صورت داده و اعلام نظر نماید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا