طالبی با اشاره به اجرای رویکرد خدمت رسانی در کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: مراسم اصلی کنگره در روز دهم فروردین ماه در یزد برگزار می شود.

یزدفردا: محمد علی طالبی ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از حدود یک سال پیش برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدا در استان شروع شد و نگاهی هم که از ابتدا به این کنگره بود نگاهی متفاوت بود و این که اگر قرار است در استان کاری انجام شود به نام شهدا و با رنگ و بوی خدمت به مردم باشد.

وی افزود: این کنگره مضربی از 40 و هزار در فعالیت ها تعریف شد که به یاد هر شهید نهالی غرس شد و یک هزار جهیزیه برای خانواده های نیازمند در نظر گرفته شده و 4 هزار یتیم نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: توزیع 4 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان، حمایت از 4 هزار ازدواج، 4 هزار صلح و سازش در پرونده های دادگستری، 4 هزار ویزیت رایگان، 4 هزار نسخه داروی مورد نیاز بیماران خاص نیز دراین راستا انجام شد.

طالبی گفت: به مناسبت برگزاری کنگره شهدا تهیه 4 هزار بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر، تهیه 4 هزار صندلی مدارس، تولید محتوای 4 هزار دقیقه برنامه در راستای معرفی شهدا، تولید سریال فاخر با محوریت شهید صدوقی نیز دنبال شد.

وی بیان کرد: در اجرای این برنامه ها 22 کمیته مشارکت داشتند که عمدتا با مسئولیت دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی بود اما یکی از خوبی های این کنگره مشارکت مردم و خیرین و افراد علاقمند را در کنار خود بود.

استاندار یزد ادامه داد: برنامه پایانی کنگره در دهم فروردین ماه 1400 در محل نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار می شود که متناسب با شرایط کرونا دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم جمعیت خوبی را در این مراسم داشته باشیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه را برگزار کنیم.

طالبی گفت:  برگزاری کنگره با این رویکرد بسیار مهم و موثر بود زیرا در بسیاری از مناطق مانند روستاها شاهد برکات این کنگره بودیم.

وی افزود: امسال بسیار امیدواریم که این اتفاق برای استان نیز صورت گیرد و در این راستا  مکاتبات مشترکی با مسئولان استان نماینده ولی فقیه، فرمانده سپاه الغدیر، و استاندار یزد انجام شده و مکاتبه جدید نیز در حال انجام است که برنامه ویدئو کنفرانسی با مردم تبریز ما را امیدوار کرد که چنین برنامه برای مردم یزد نیز رقم بخورد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا