معاون اول رئیس جمهور گفت: قطع کردن آب شرب عده ای از مردم توسط عده ای دیگر، در هیچ فرهنگی به ویژه فرهنگ شیعه پذیرفته نیست.

یزدفردا: اسحاق جهانگیری ظهر شنبه در مراسم بهره بردرای از طرح های صنعت آب و برق استان یزد اظهار داشت: با وجود همه محدودیت هایی که دولت از نظر منابع مالی و ارزی با آن مواجه بود طرح های بزرگی در وزارت نیرو و سایر حوزه ها احداث شد.

وی افزود: تحریم و جنگ اقتصادی نتوانست مانع جریان عمرانی کشور شود و هر هفته مانند دهه فجر انقلاب اسلامی، به طور متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس طرح های مهم و تاثیرگذاری از نظر حجم سرمایه گذاری، فناوری و اشتغالزایی افتتاح می کند.

جهانگیری ادامه داد: جریان تولید و سرمایه گذاری با افت و خیزهایی که داشته به مسیر خود ادامه داده البته نیازمند کارهای بزرگتر و جدی تر در کشور هستیم.

وی بیان کرد: کارگروه سازگاری استانها با بی آبی تشکیل شده و تدوین سند مرحله اول و اجرای دقیق آن مرحله دوم و مهمی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیری تصریح کرد: استانداران باید در جلسات به افراد صاحب نفوذ و مدیران استان توضیحات لازم را بدهند تا همه به اهمیت آن پی ببرند و برای اجرای آن همکاری کنند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون به نقطه ای رسیدیم که مانند نفت و گاز داریم در کشور خطوط طولانی انتقال آب ایجاد می کنیم که نمونه آن انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

وی ادامه داد: حیات مردم به این خطوط وابسته است و حفاظت از این خطوط آب وظیفه همه ما و مردم است و مسئله قطع کردن آب شرب عده ای از مردم به هر دلیلی در فرهنگ شیعه نیست و همه باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند و همه مسئولان دقت داشته باشند که هیچکس اجازه ندارد آب شرب مردم را دچار مشکل کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا