معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در خصوص پیشگیری از سرقت، توصیه و هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش یزدفردا، سرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: شهروندانی که قصد تاسیس مکان‌های تجاری را دارند تا حد امکان از دایرکردن مراکز تجاری در مکان‌های ناامن خودداری کرده و نکات ایمنی را در راه‌های ورودی مغازه رعایت کنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید هنگام استخدام افراد، اطمینان لازم را داشته باشند و از نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد، اسناد مالی، اجناس با ارزش در مغازه خودداری کنند.

مزیدی ضمن تاکید بر رعایت استحکام و ایمنی ساختمان در زمان ساخت و ساز و یا خرید یا اجاره ملک تجاری تصریح کرد: شهروندان از دایر کردن مغازه‌های طلا فروشی، صرافی‌ها و سایر مراکز مالی در کنار گاراژ‌ها، اماکن متروکه، مسافرخانه ها، اماکن عمومی، باغات و محل‌های بسیار خلوت و کم تردد خودداری کرده و در صورتی که کنار مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن یا بتن، مستحکم و غیرقابل نفوذ کنید.

معاون اجتماعی پلیس استان یزد در خصوص نصب تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین مداربسته، در‌های ضدسرقت برای افزایش ایمنی مراکز تجاری اظهار داشت: شهروندان باید دقت داشته باشند و دوربینی نصب کنند که تصاویر با کیفیتی را ضبط کند، چشمی دوربین نباید در معرض دید و در دسترس باشد و کابل‌های مربوط به دوربین، نباید به نحوی در دسترس باشند که به راحتی بتوان آن‌ها قطع کرد.

وی ادامه داد: شهروندان از دادن کلید مغازه به افراد غیرمطمئن، شرکت‌های خدماتی و کارگرانی که برای تعمیر مراجعه می‌کنند خودداری کرده و همچنین در صورت نقل مکان به جایی که به تازگی خریده یا اجاره کرده اند قفل تمام در‌ها را عوض کنند.

این مقام مسئول افزود: مغازه داران باید دقت داشته باشند و از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور از افراد ناشناس خودداری کنند، چراکه چنانچه سارقان برای اموال سرقتی خود خریدار پیدا نکنند انگیزه آن‌ها برای سرقت کاهش می‌یابد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که از مغازه‌ای سرقت صورت گرفت؛ مغازه دار باید خونسردی خود را حفظ کنند و با تماس با پلیس ۱۱۰ مراتب سرقت را اعلام نماید.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا