مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن تبریک روز صنعت برق و روز کارگر در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای استان، توجه به مدیریت مصرف در آستانه پیک بار الکتریکی سال جاری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ابوالفضل اسدی با بیان اینکه تلاشگران و خدمتگزاران صنعت برق استان به طور منظم و بدون هیچ‌گونه تعطیلی و وقفه، در کلیه شرایط و چالش‌های محیطی از جمله اوج واگیری بیماری کرونا در حال خدمات‌رسانی و تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم، مراکز درمانی و صنایع هستند خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت‌های موجود در بخش تولید، همکاران ما تمامی تلاش خود را برای تولید حداکثری به کار برده و با سرویس به موقع، بهینه‌سازی، توسعه و احداث پروژه‌های برق‌رسانی، برای پیک بار سال ۱۴۰۰ آماده می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ۱۹ پروژه صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران در سال گذشته خاطرنشان کرد: مصمم هستیم که یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی توسط بخش خصوصی و ۳ پروژه پست فوق‌توزیع در مناطق بهاباد، یزد مهر و رستاق را با ارزش تقریبی ۲۹۰ میلیارد تومان، قبل از پیک بار ۱۴۰۰ و تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

اسدی در ادامه افزایش ۵ درجه‌‌ای دمای هوا، کاهش آب سد‌ها و افزایش ۲۶ درصدی مصرف انرژی در بخش صنعت را یکی از چالش‌های پیش‌روی صنعت برق عنوان کرده و افزود: در سال پیش‌رو نیازمند همکاری دولت، مسئولین، مردم و صنایع هستیم تا بتوانیم با مصرف بهینه انرژی برق، تابستان ۱۴۰۰ را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با استفاده از راهکار‌های بدون هزینه و کم‌هزینه، مصرف انرژی برق به میزان ده درصد و مصرف گاز به میزان ۳۷ درصد کاهش یافته که این راهکار‌ها می‌توانند برای سایر بخش‌ها و ادارات استان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه اجرای طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی را یادآور شد و افزود: صورتحساب مشترکینِ خوش مصرفی که بتوانند در مصرف برق صرفه‌جویی ۱۰ درصدی داشته باشند، به میزان ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت لذا در قدم اول کافیست مشترکین با به کارگیری مجموعه راهکار‌های بدون هزینه و کم‌هزینه، از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند تا تابستان پیش رو را بدون قطعی پشت سر بگذاریم. در این راستا کارشناسان صنعت برق استان، همواره آماده ارایه مشاوره به مردم استان هستند.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا