دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در سال جاری به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سالن جلسات شهرداری بافق برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد: دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق  به منظور بررسی و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی به ریاست سیدمهدی طلایی‌مقدم فرماندار شهرستان و با حضور رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد، حامد عطارها، معاون این اداره کل، جمعی از کارشناسان این اداره کل و اعضای انجمن در سالن جلسات شهرداری بافق برگزار شد.

در ابتدای جلسه، طلایی‌مقدم، فرماندار بافق گفت: توسعه کمی کتابخانه‌ها و دست‌یابی آسان به کتاب‌های مورد‌نیاز، از مهم‌ترین راه‌های جذب مردم به کتابخوانی است.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن فضای همدلی و همراهی مسئولان در شهرستان بافق، بیان داشت: خوشبختانه فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی، شرکت سنگ آهن مرکزی و  اداره آموزش و پرورش بافق همواره حامی برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌ها بوده‌اند و در راستای ترویج کتابخوانی نیز گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه کرد.

وی با اشاره به انجام هفت دور بازدید کارشناسی از تمامی کتابخانه‌های استان، گفت: رفع مشکلت و نواقص کتابخانه و همچنین تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های محمدمفیدی، امیرکبیر و منتظران مهدیه مبارکه از جمله آثار این بازدیدهای کارشناسی در بافق بوده است.

اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق نیز در نشست این انجمن، بر اهمیت غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و شناسایی فضاهای مناسب برای احداث کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف تأکید کردند.

بهسازی منزل قدیمی واقع در خیابان مهدیه شهر بافق برای کاربری کتابخانه توسط شهرداری و تأمین اعتبارات لازم برای تهیه کتاب‌های موردنیاز کتابخانه‌ها توسط فرمانداری، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق، از تلاش‌های یک ساله اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا